1اشاره
1اشاره
سفر یک روزه اطراف تهران

ایرانگردی: سفر یک روزه اطراف تهران

برای افرادی که خیلی اهل سفرند، بعضی اوقات مهم نیست کجا، مقصد سفر است! اما این در صورتی است که دست تان باز باشد و بتوانید روزهای زیادی را در مسافرات بگذرانید. پس تکلیف تعطیلات یک روزه چه می شود؟ ما به شما می گوییم. خبر خوب اینکه  می خواهیم ۳ مقصد فوق العاده عالی و زیبا را برای تعطیلات آخر هفته و سفر یک روزه اطراف تهران به شما معرفی کنیم تا بتوانید یک روز جمعه تان را به دل طبیعت بزنید و از زیبایی های طبیعت انرژی بگیرید.

روستای نوا و دشت آرزو

نوا روستایی زیبا و آرام با آب و هوایی پاک کوهستانی در نزدیکی کوه دماوند است که حتی اگر به این روستا بروید و کمی از هوای سبک و تازه ی آن تنفس کنید هم روزتان را ساخته اید! به این هوای خوش، منظره ای زیبا از کوه پر ابهت دماوند را در کنار چندین و چند چشمه سار لطیف و گل های کوهستانی اضافه کنید. واقعا اوج زیبایی طبیعت را در این قسمت از ایران خودمان می توانید ببینید. جایی که روحتان هم پرواز می کند.

قاصله ی این روستای کم نظیر از تهران تقریبا ۲ ساعت و نیم است پس دیگر هیچ بهانه ای برای نرفتن نمی ماند. حالا دشت آرزو کجاست؟ بعد از یک پیاده روی کوتاه و به یاد ماندنی ۴۰ دقیقه ای، از روستای بی نظیر نوا به دشت سرسبز و پر گل نوا می رسید. دشت آرزو جایی عالی برای چشم اندازی نفس گیر به کوه اسطوره ای دماوند است.

جنگل راش

دومین جایی که قصد معرفی آن را برای سفر یک روزه اطراف تهران به شما داریم، جایی نیست جز جنگل راش. وقت آن رسیده که کمی از این زندگی رنگ پریده ی شهری فاصله بگیرید و بیشتر با طبیعت آشتی کنید. جنگل راش در بخش دودانگه شهر ساری قرار دارد و یکی از بکرترین جاذبه های گردشگری استان مازندران محسوب می شود. برای رسیدن به این جنگل که در ۱۰۰ کیلومتری ساری قرار دارد، تقریبا ۳ ساعت و نیم یا کمی بیشتر در راه هستید. به محص ورود به این جنگل، با خیل درخت های ارزشمند راش روبرو می شوید که مانند سربازهایی، در کنار هم صف کشیده اند. ارتفاع بعضی از این درخت های بلند قامت حتی به ۴۰ متر هم می رسد. یک روز گذراندن در طبیعت کم نظیر این جنگل در کنار صدای پرنده هایی که آواز می خوانند و شما را به سمفونی شان دعوت می کنند، همه ی استرس و خستگی هایتان را از تنتان به در می برد.

روستا و آبشار هریجان

باز هم می خواهیم شما را به استان مازندران و منطقه ای در آن ببریم که برای سفر یک روزه اطراف تهران جایی عالی است. می خواهیم روستای هریجان را به شما معرفی کنیم جایی که برای رسیدن به آن باید از چهارمین جاده ی زیبای جهان عبور کنید! بعد از این جاده و عبور از سیاه بیشه، باید از جاده ای فرعی که در پشت رستوران میردار سلطانی است رد شوید و بعد از رسیدن به روستایی به همین اسم، جاده ی سمت چپ را انتخاب کنید. بعد از گذر از جاده و کمی پیاده روی، به روستای خوش آب و هوای هریجان و آبشار دیدنی اش می رسید. می توانید چادر بزنید و از طبیعت زیبای این روستا لذت ببرید و یا سنگ نوردی در آبشار را انتخاب کنید و کمی این سفر یک روزه را هیجان آمیزتر کنید. انتخاب با شماست!

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *