1اشاره
1اشاره
پارک کروکودیل

جاذبه های گردشگری قشم؛ پارک کروکودیل

یکی از جزایر زیبای جنوب ایران، جزیره قشم است که با دیدنی های بسیار و جاذبه های طبیعی و فرهنگی ای که در خود جای داده، به یکی از مناطق توریستی ایران تبدیل شده است. پارک کروکودیل قشم از دیدنی های این جزیره است که در ادامه می خواهیم به معرفی آن بپردازیم.

پارک کروکودیل قشم اولین جایی در خاورمیانه بود که پرورش و نگهداری تمساح را انجام داد، این پارک در زمستان سال ۱۳۸۹ کار خود را شروع کرد و راه اندازی شد. در ابتدا، ۸ کروکودیل از کشور مالزی وارد این پارک شد و در حال حاضر این تعداد بیشتر شده و از نظر انواع کروکودیل ها، یکی از منحصر بفردترین پارک ها محسوب می شود.

کروکودیل هایی که در پارک کروکودیل قشم نگهداری می شوند، در آب شور زندگی می کنند و به آن ها پروسوس می گویند، از آن جا که کروکودیل های پروسوس بهترین نوع کروکودیل برای پرورش در دنیا محسوب می شوند، این نژاد از آن ها به ایران آورده شده است.

بازدید از پارک کروکودیل قشم علاوه بر اینکه می تواند یک خاطره ی  به یاد ماندنی را برایتان رقم بزند، می تواند شما را هم با نحوه ی زندگی کروکودیل ها و زاد و ولدشان آشنا کند. علاوه بر این در این پارک راهنمایانی وجود دارد که در مورد این کروکودیل ها می توانند اطلاعات مفیدی به شما بدهند.

از کروکودیل ها بیشتر بدانید

کروکودیل ها جانورانی خزنده اند که از دوران دایناسورها بر جای مانده اند، این حیوانات دارای فک و آرواره ای بسیار قدرتمندند که می تواند هر موجودی را به راحتی ببلعد و تکه تکه کند. اگر چه ممکن است این موجودات را بیشتر در آب دیده باشید اما این جانداران همیشه هم در آب نیستند و مدتی را هم در خشکی می گذرانند.

پوست بدن این موجوات بسیار سخت و شبیه به زره ی جنگجویان است و به همین دلیل هم به آن ها پادشاهان زره پوش آب های آرام لقب داده اند.

اگر چه این موجودات از دوران دایناسورها بر جا مانده اند اما تحقیقات نشان می دهد که از ۶۵ میلیون سال پیش تا حالا کروکودیل ها اصلا تغییر نکرده اند و به همان صورتی که در گذشته بوده اند، باقی مانده اند. متاسفانه شکار بی رویه ی این موجودات در سال های اخیر باعث شده تا نسل آن ها در خطر انقراض قرار بگیرد.

ساعات بازدید از پارک کروکودیل قشم

برای بازدید از این پارک می توانید تا نیمه ی ماه مهر از ساعت ۹ صبح تا ۲ بعدازظهر از آن دیدن کنید و از نیمه ی مهر تا تعطیلات عید از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر.

در این پارک علاوه بر کروکودیل‌ها، حیوانات متنوع دیگری هم زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *