1اشاره
1اشاره
راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیما

راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیما

راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیما – سایت نیازمندیهای 1اشاره

خرید اینترنتی بلیت هواپیما هواداران خاص خود را پیدا کرده است.در یک سایت جامع تمام پروازهای موجود از هر شرکت برای شما به نمایش گذاشته می شود و حق انتخاب بیشتری دارید.

برای خرید اینترنتی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1. داشتن ایمیل فعال تا بتوانید با اَن ثبت نام کنید.در صورت نداشتن ایمیل برای خود یک حساب ایجاد کنید.

2. کارت بانکی عضو شتاب که رمز دوم آن را هم داشته باشید. اگر رمز دوم ندارید می توانید از خودپرداز همان بانکی که در آن حساب دارید رمز دوم کارت خود را فعال نمایید.

سایت های بسیاری این خدمات را انجام می دهند. شما کافی است به یکی از این سایت ها وارد شوید ، ثبت نام کنید و پس از انجام امور ثبت نام فراَیند خرید خود را تکمیل کنید.

مشخصاتی مانند پرواز داخلی می خواهید یا خارجی، مبدا، مقصد و تاریخ حرکت را پس از جستجو انتخاب نمایید و هزینه بلیت را از طریق کارت بانکی خود پرداخت کنید. کار خرید بلیت تمام شده است و شما می توانید در زمان مناسب به فرودگاه رفته و با نشان دادن یک کارت شناسایی معتبر به باجه مربوطه کارت پرواز خود را دریافت نمایید.

وقتی می خواهیم بلیت خریداری شده را عودت دهیم

تمام بلیت های معمولی و غیرچارتر با کسر مبلغی خسارت، امکان لغو یا تغییر دارند. پول پرداختی هم تا پایان همان روز ابطال بلیت، به حساب شما برگردانده می شود.

اما پرواز چارتر چیست؟ پرواز چارتر به تمام پروازهایی گفته می شود که توسط یک ارگان، سازمان، هتل، تور و … برای شما رزومه شوند، شرکت های هواپیمایی این پروازها را باطل نمی کنند و زمان آن را به خواست مسافر تغییر نمی دهند.

اما مبلغ خسارت لغو یا تغییر زمان پرواز طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری بر این اساس محاسبه می شود.

• تا ساعت 12 ظهر سه روز قبل از پرواز پنج درصد

• تا ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز 10 درصد

• تا 30 دقیقه قبل از پرواز 30 درصد

• از 30 دقیقه قبل از پرواز تا بعد از پرواز 50 درصد

بهترین و بدترین صندلی های هواپیما

آمارهای جهانی می گویند، در صورت فرود اضطراری یا وقوع آتش سوزی تعدادی از صندلی های هواپیما شانس بهتری برای خروج و زنده ماندن در اختیار صاحبانشان می گذارند. نیتجه تحقیق دانشگاه گرینویچ بعد از بررسی 105 سانحه هوایی فاش کرده است مسافرانی که در قسمت جلوی هواپیما (تا ردیف 5)، پشت یا جلوی خروجی های اضطراری می نشینند، بیشترین شانس زنده ماندن را دارند و اما بدترین صندلی ها که در مسافرت های طولانی چند ساعته خواب و خوراک را از شما می گیرند، صندلی های روبروی دستشویی ها، نزدیک آشپزخانه و ردیف میانی هواپیما هستند که با بوی نامطبوع و رفت و آمد زیاد مسافران و مهماندارها آسایش شما را سلب می کنند.

میزان باری که می توانید به صورت رایگان حمل کنید

با توجه به مقصد نهایی سفرتان، چمدانی که حمل می کنید به دو روش وزنی و تعدادی پذیرش می شود. در مسیرهای آمریکا و کانادا چمدان به روش بسته ای و در سایر مسیرها به صورت وزنی محاسبه می شود. همچنین تعداد چمدانی که مجاز هستید حمل کنید براساس رده های مختلف پروازی متفاوت است. میزان دقیق بار مجاز در بلیت شما ذکر می شود. در پروازهای داخلی میزان بار مجاز 20 کیلوگرم است.

نکته: اگر چمدان تان گم شد به امور جامه دان شرکت هواپیمایی پروازتان، مستقر در سالن ورودی فرودگاه مراجعه کنید و با پر کردن برگه ها و فرم های مخصوص برگه «اطلاعات و مشخصات اثاثیه تحویل نشده به مسافر» را تحویل بگیرید که حاوی یک شماره پیگیری برای پیدا کردن و ردیابی وسایلتان است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *