1اشاره
1اشاره
ماسال

ماسال، بهشت گمشده گیلان

ماسال کجاست

ماسال یکی از مناطق بکر و گردشگری ناب در استان گیلان است. اگر به دنبال یک منطقه رؤیایی هستید و می خواهید دین خود را به روح و روان خود ادا کنید حتماً از این بهشت گمشده در شمال کشور دیدن کنید. ماسال برای یک طبیعت گردی پر خاطره بهترین گزینه است.

ماسال یکی از بکرترین و زیباترین شهرهای شمالی کشور است که به عنوان یک منطقه ی کوهپایه ای شناخته می شود. در این منطقه تا جایی که چشم تان کار می کند سرزمین های سرسبز و انبوه در اطرافتان قرار گرفت است که شما را متحیر می کند. این شهر جزو زیباترین شهرهای استان گیلان است که در کوهپایه های تالش قرار دارد. طرفداران زیادی هر ساله به این مکان دیدنی کشور سفر می کنند. ییلاق سرسبز این شهر و طبیعت زیبای آن از دلایلی است که گردشگران و طبیعت گردان زیادی را هر ساله به ماسال می کشاند. اقیانوس ابری از دیگر پدیده های زیبایی است که رویای راه رفتن بر روی ابرها را به واقعیتی جذاب تبدیل کرده است. این نوع جاذبه های بکر و رودخانه و غارهای زیبایی که در این منطقه وجود دارند باعث شده تا ماسال مشهور شود.

مشخصات اقلیمی ماسال

شرایط جوی و اقلیم این منطقه مانند دیگر مناطق گیلان، معتدل و مرطوب است که به علت قرار گرفتن در مناطق کوهستانی سردتر است. میانگین دما در روزهای سر سال 3 درجه و در روزهای گرم 28 درجه است و میانگین رطوبت هوا نیز در این شهر زیبا 80 درصد تعیین شده است. این شرایط اقلیمی باعث شده است تا غار و مناطق کوهستانی زیبا و پوشش سرسبزی در کنار آبشارهای زیادی را در ماسال ایجاد کند.

بهترین زمان برای سفر به ماسال

بهترین زمانی که برای سفر به  منطقه زیبای ماسال می توانید در نظر داشته باشید، از اواسط اردیبهشت ماه تا اواسط شهریور ماه است، در این زمان طبیعت بسیار زیباست و هوای این منطقه نیز سرد نیست. البته می توانید تا آبان ماه و قبل از شروع بارش های سرد زمستانی به این منطقه ی زیبا سفر کنید. قطعاً گردشی چند ساعته نیز می تواند در این منطقه حال شما را حسابی خوب کند اما هر چقدر در این مکان زیبا وقت بگذرانید از آن سیر نمی شوید.

شهرستان ماسال قبلاً جزئی از شهرستان بزرگ تالش بود اما در سال 1376 خود به یک شهرستان تبدیل شد و دارای دو بخش مرکزی و شاندرمن است. مردم این شهر به مهمان نواز بودن معروف اند. زبان این مردم تالشی است و شیعه هستند. در این شهر کشاورزی و دامداری رونق خوبی دارد.

چگونه به ماسال سفر کنیم

اگر می خواهید به منطقه زیبای ماسال سفر کنید بهتر است ابتدا نزدیک ترین و بهترین مسیر را برای این سفر انتخاب کنید.

اگر از سمت استان های جنوبی نسبت به گیلان مانند تهران، سمنان، فارس، اصفهان و … به سمت ماسال در حرکت هستید، بهترین مسیر عبور از اتوبان قزوین به سمت رشت و حرکت به سوی این شهر زیبا است. در این مسیر نیازی نیست به شهر رشت وارد شوید و می توانید قبل از رسیدن به رشت، از سمت امامزاده هاشم (ع) در جاده سراوان به مسیر خود ادامه دهید. در این صورت بدون این که از شهرهایی مانند تولم شهر، فومن و صومعه سرا عبور کنید، می توانید به بهشت زیبای ماسال برسید. این مسیر در برخی مناطق دو طرفه و در بعضی بخش ها اتوبان است. در این مسیر ماشین های ترانزیتی سنگین در حال تردد هستند و بهتر است که با احتیاط بیشتری رانندگی کنید.

در صورتی که از استان های غرب گیلان مانند آذربایجان و اردبیل به سمت ماسال سفر می کنید، از آستارا وارد این استان خواهید شد. اتوبان آستارا شما را از شهرک ها و شهرهای مختلفی می گذراند که شامل مناطق تاریخی و ساحلی زیادی است. باغ های کیوی نیز مزید بر علت می شوند تا مسافرت جذابی داشته باشید. ساحل گیسوم نیز سر راه شماست ولی از آن دل بکنید و خود را به منطقه زیبای ماسال برسانید.

اگر از سمت استان های شرقی و از چالوس و فیروزکوه به سمت گیلان در حرکت هستید، شهرهایی مانند لاهیجان، آستانه اشرفیه، کوچصفهان شهرهای سر راهتان خواهند بود تا به رشت برسید.

بعد از تولم شهر به شهر زیبا و بکر ماسال می رسید. مسیر اغلب اتوبان است ولی ممکن است کمی پرترافیک باشد. قطعاً بعد از یک بار دیدن این بهشت زیبا بارها و بارها به این شهر سفر خواهید کرد و خاطراتی بی نظیر از این محیط بهشتی در ذهن خود می آفرینید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *