1اشاره
1اشاره
تبلیغات اینترنتی

مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؟

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن دنیا به راحتی پای اینترنت به زندگی همه ی مردم باز شده است و توانسته است در سرار جهان به یکی از اصلی ترین رسانه ها در اطلاع رسانی ، ارتباطات اجتماعی ، آموزش و سرگرمی تبدیل شود و اغلب مردم در حین کارکردن و یا حتی تفریح نصفی از وقت خودرا با اینترنت به وسیله ی کامپیوتر یا دیگر وسایل هوشمند می گذرانند. روزبه روز بر تعداد کاربران اینترنتی افزوده می شود و این افزایش به حدی است که شبکه های اجتماعی به راحتی توانسته است جایگزین ملاقات های دوستانه و رودرو واقع شود.

دیگر مردم برای جست و جو و کسب اطلاعات درباره ی چیزی یا مطلبی کمتر سراغ کتاب ها و مجلات می روند آن ها به راحتی با جست و جوی آنلاین هر نوع اطلاعاتی را که نیاز داشته باشند را از اینترنت می گیرند و این استفاده ی روزانه به امری طبیعی و عادی تبدیل شده است.با وجود تعاریفی که از اینترنت و شبکه های اجتماعی شد بسیاری از مدیران موسسات و شرکت ها ، حتی بازاریابان و دفاتر خصوصی به دنبال راههای تبلیغاتی پر کاربرد و تاثیر گذار اما ارزان تر هستند تا بتوانند با استفاده از آن کالا و محصولات و خدمات خود را به راحتی برای تمام دنیا معرفی کنند.

با توجه به این تعاریف ها اینک می خواهیم بدانیم که آیا تبلیغات اینترنتی مزیت هایی دارد؟ مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؟ می خواهیم نگاهی اجمالی به این موضوع بیندازیم.

در گذشته  مدیران شرکت ها و سازمان های بزرگ برای معرفی محصولات و خدمات شرکتشان با استفاده از هدایای تبلیغاتی و یا حتی برچسپ ها و بنرهای تبلیغاتی در محیط های اطراف خود سعی بر آن داشتند که شرکت و سازمان خود را به همه بشناسند . اما این روش تا مدتی توانست پاسخگوی نیاز آن ها باشد. با وارد شدن اینترنت و شبکه های وسیع اجتماعی مدیران شرکت ها دیگر به تبلیغات محدود اکتفا نکردند و هم اینک با استفاده از تبلیغات وسیع اینترنتی می توانند تمامی محصولات و خدمات خود را به تمام دنیا معرفی کنند.

واژه ی تبلیغات اینترنتی یک واژه ی وسیعی است که شامل موارد زیادی از جمله  : ایمیل ، بنر های تبلیغاتی ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در سایت های اَگهی رایگان ، تبلیغات پاپ آپ و تبلیغات ایمیلی می شود که هر کسی می تواند با استفاده از هر کدام از این موارد به راحتی به تبلیغات اینترنتی دسترسی داشته باشد.

مزایا تبلیغات اینترنتی

دسترسی گسترده

بدون شک می توانیم بگوییم که یکی از بزرگ ترین و بدیهی ترین مزیت های تبلیغات اینترنتی دسترسی گسترده به این شبکه است که هیچ یک از رسانه های تبلیغاتی توان و قدرت برابری و مقابله با آن را ندارند. دسترسی وسیع و گسترده به اینترنت به تبلیغ کنندگان این اجازه را می دهد تا با صرف کمترین هزینه ی ممکن به افراد بیشتری دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال یک تولید کننده یا یک شرکت ، فرقی نمی کند کوچک باشد یا بزرگ برای معرفی محصولات خود از طریق بازاریابی اینترنتی به راحتی می توانند تبلیغات خود را به صورت وسیع و گسترده ای برای تمام جهان ارائه دهد و جای جای دنیا محصولات و خدمات او را بشناسند. هیچ گونه رسانه تبلیغاتی نمی تواند تا این حد وسعت داشته باشد.

هدفمندی و ارتباط بهتر با مخاطبان

در فضای اینترنتی این قابلیت وجود دارد که وب سایت های مختلف اینترنتی بسته به نوع مخاطب خود مشغول فعالیت و ارائه ی خدمات هستند. اینکه مخاطب و بازدید کننده ی آن وب سایت به چه فعالیت خاصی علاقه مند است. به طور واضح تری می توان گفت تمامی وب سایت های اینترنتی فعالیت های خود را هدفمند و متناسب مخاطبین خاص خود انجام می دهند. مثلا وب سایت هایی مانند : فرهنگی ، ورزشی ، فناوری: زیارتی و… بنابراین با وجود هدفمندی تبلیغات اینترنتی و ارتباط بهتر با مخاطبان خاص خود، این نوع بازار یابی ها و تبلیغات این امکان را به صاحبان مشاغل می دهد که به مشتریان خاص خود به راحتی دسترسی پیدا کنند.

آموزنده بودن

یکی از نکات بسیار مهم و مثبت شیوه های تبلیغات اینترنتی که بسیار برای مخاطبانش مهم است این است که مصرف کننده ای که می خواهد از طریق اینترنت اقدام به خرید یک محصول نماید با کلیک کردن بر روی لینک محصول تمامی مشخصات و طریقه ی استفاده،  نوع کلا و برند آن و حتی ممکن است نظرات مصرف کنندگانی که از این محصول استفاده کرده اند را به راحتی مشاهده کرده و راحتر بتواند به یک تصمیم گیری آگاهانه اقدام کند. این گونه راهنمایی ها برای عموم مردم در هر نوع تصمیمی که بخواند اتخاذ کنند بسیار مهم است.

مقرون به صرفه بودن

از دیگر مزیت های تبلیغات اینترنتی مقرون به صرفه بودن و مناسب بودن هزینه های آن است که این امکان را به تمامی کاربران خود می دهد با صرف هزینه های کمتری مخاطبان بیشتر و بدون حدومرزی را برای محصولات خود پیدا کنند. استفاده از دیگر رسانه ها مانند تلویزیون یا مطالب چابی مانند روزنامه ها و مجلات برای معرفی و تبلیغات محصولات و خدمات خودهزینه های سنگینی را به دنبال دارد که به طور اطمینان هم نمی تواند پاسخوی انتظارات مخاطبان قرار گیرد. اما در تبلیغات های اینترنتی  در بعضی از وب سایت های موجود به راحتی می توانند تبلیغات رایگان اینترنتی را در اختیار تمامی مردم چه سازمان های بزرگ چه شرکت های کوچک و خصوصی قرار می دهد تا با درج تبلیغات اینترنتی رایگان بتوانند محصولات خود را به تمامی دنیا معرفی کنند.

این تبلیغات رایگان اینترنتی شامل تمامی مصرف کنندگان و کسانی که به دنبال خرید و یا آموزش و یادگیری خدمات هستند می شود و آن ها به راحتی می توانند درباره محصولی یا خدماتی که لازم دارند اطلاعات مربوطه را به صورت رایگان کسب کرده و آگاهانه اقدام به تصمیم گیری نهایی کنند.

کاربری آسان

فضای شبکه های اجتماعی و دنیای اینترنت قابل دسترسی برای تمامی مردم است و همه ی مشاغل و کسب و کارها چه کسانی سال ها در زمینه ی تبلیغات محصولات خود فعالیت دارند و چه آن هایی که تازه شروع به کار کرده اند به راحتی و با صرف کمترین زمان ممکن می توانند به این نوع تبلیغات دسترسی پیدا کنند. استفاده از دیگر رسانه های تبلیغاتی برای معرفی و شناخت کسب و کار خود محدودیت ها و مشکلاتی از جمله اجاره ی یک مکان یا فضا برای تبلیغات و یا پرداخت هزینه های سنگین و… را به دنبال دارد اما کاربری آسان تبلیغات اینترنتی برای تمامی مشاغل ها این امکان را به آنها داده تا  با بکار گیری بهترین روش های تبلیغاتی و گاها رایگان محصولات خود را به تمام دنیا معرفی کنند.

در کنار همه ی این مزایاهای ارزشمند و سودمند این روش های تبلیغاتی معایبی هم به همراه دارند. ممکن است در فضای اینترنتی مشتریانی اقدام به خرید یک محصول کنند که هیچ گونه تشابهی با محصول مد نظرخود نداشته باشد یا اینکه در باره ی محصولی بخواهد اطلاعاتی کسب کند و آن اطلاعات هیچ ارتباطی با ویژگی های آن محصول نداشته باشد. این جا است که تبلیغات اینترنتی آنلاین با استقبال تمامی مردم و صاحبان کسب و کار روبه رو شد. سایت 1اشاره انواع تبلیغات رایگان اینترنتی آنلاین را در اختیار کاربرانش قرار می دهد تا با صرف کمترین زمان ممکن به خرید و فروش محصولات و خدمات مدنظر خود دست یابند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *