1اشاره
1اشاره
کویر مرنجاب

کویر مرنجاب در کجا قرار دارد؟

وقتی اسم طبیعت گردی می آید احتمالا فوری یاد جنگل و ساحل می افتید اما امروزه دیگر مناطق کویری هم با تفریحات منحصربفرد خود از پربازدید ترین جاذبه های طبیعی هستند. اگر سکوت و آرامش کویر شما را هم شیفته خودش کرده مطمئنا اسم کویر مرنجاب را شنیده اید، این کویر از معروف ترین کویرهای ایران است و در بین کویرگردان محبوبیت زیادی دارد. اگر می خواهید درباره کویر مرنجاب بیشتر بدانید در ادامه ما را همراهی کنید.

کویر مرنجاب به فاصله ۶۰ کیلومتری کاشان در بخش شمالی شهرستان آران و بیدگدل در استان اصفهان قرار گرفته است. این کویر از سمت شمال به دریاچه نمک آران بیدگل، از سمت شرق به کویر بندریگ و پارک ملی کویر، از جنوب  به شهرستان آران بیدگل و از غرب به کویر مسیله و دریاچه های نمک حوض سلطان و حوض مره منتهی می شود. اگر به این کویر زیبا بروید حتما امنیت، جاذبه های گردشگری، گونه های جانوری متنوع و پوشش گیاهی مختلف آن شما را به وجد می آورد، در این کویر تا چشم کار می کند تپه های شنی و ریگزار می بینید، شن های نرم و نارنجی که بر روی آن ها می توانید عکس های جذابی بیندازید و تفریحات کویری هیجان انگیزی را تجربه کنید.

در کویر مرنجاب چه جانورانی وجود دارد؟

در این منطقه آب و غذای کافی وجود دارد و به همین دلیل گونه های جانوری مختلفی در این کویر امکان رشد دارند. حیواناتی مثل گرگ، شغال، کفتار، بزمچه، آفتاب پرست، عقاب، شاهین و … از جانورانی هستند که در این کویر زندگی می کنند. به تازگی یک قلاده یوزپلنگ هم دراین کویر دیده شده است و به گفته ساکنان محلی ۲۱ پلنگ در این محل زندگی می کنند.

در کویر مرنجاب از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟

دریاچه نمک آران و بیدگل در ۳۵ کیلومتری این شهر قرار دارد و یکی از بهترین جاذبه های کویر مرنجاب است. این دریاچه در بیشتر روزهای سال خشک است و روی آن را نمک پوشانده است. تماشای رسوبات نمک بر روی این دریاچه می تواند شما را تجربه جدیدی روبرو کند. از دیگر جاذبه های معروف مرنجاب، جزیره سرگردان است که در ۵ کیلومتری شهرستان آران بیدگل قرار دارد. این اسم احتمالا شما را یاد جزیره می اندازد اما در واقع شما با دریاچه ای سروکار دارید که اطراف آن را به جای آب، نمک زار گرفته است. قلعه و قنات هم از دیگر جاذبه های دیدنی این کویر هستند. در زمان صفویان حمله افغان ها و ازبک ها به کاشان باعث شد که شاه عباس سریعا در این محل قلعه ای بسازد تا بتواند از ناحیه محافظت کند، همیشه ۵۰۰ سرباز مسلح در این قلعه حضور داشتند.

در کویر مرنجاب چه تفریحاتی انجام دهیم؟

حتما تا به حال عکس های پرستاره آسمان کویر در شب را دیده اید. در پشت بام کاروانسری مرنجاب تجهیزات مناسبی برای دیدن ستاره ها وجود دارد. چهارچرخ سواری بر روی شن های نرم کویر چیزی است که حتما باید آن را امتحان کنید، بر روی چهار چرخ با سرعتی باورنکرنی بر روی شن ها و از روی تپه های مختلف عبور می کنید و هیجان واقعی را تجربه می کنید. آفرود و شترسواری از دیگر تفریحاتی است که لذت کویرگردی را برای شما دوچندان می کنند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *