1اشاره
1اشاره
هزینه نقاشی ساختمان

هزینه نقاشی ساختمان چقدر است؟

قیمت نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان برای زیباسازی محیط و تغییر دکوراسیون در ساختمان به کار می رود. عوامل متعددی بر قیمت نقاشی ساختمان تأثیر دارند که در زیر به بررسی آنها می پردازیم. علاوه بر متراژ محیط عواملی مانند نوع رنگ وضعیت زیرسازی و … نیز در هزینه نقاشی تأثیر دارند.

هزینه نقاشی ساختمان بسته به مواردی که مشتری در نظر دارد و نوع رنگ و متراژ و … توسط کارشناس نقاشی و پس از بازدید رایگان تعیین می شود. ظرافت کار نقاشی آن را به درجه یک، دو و سه تقسیم می کند.

انتخاب رنگ در نقاشی ساختمان

در نقاشی ساختمان انتخاب رنگ بسیار مهم است. برای این کار لازم است که تأثیر رنگ در نقاشی و انواع رنگ را بهتر بشناسید. رنگ نامناسب به مرور ایجاد مشکل می کند و همین طور هدف شما از نقاشی ساختمان باید مشخص باشد. به عنوان مثال رنگ های آبی پررنگ، سبز تیره و بنفش باعث دلتنگی و افسردگی می شوند. ولی اگر از آن ها در کنار اشیا مناسب و مکان درست استفاده شود محیط را راحت و امن می کنند.

در کشور ما خیلی به رنگ توجه ندارند و اکثر اوقات رنگ های متداولی مانند آبی، سفید و استخوانی را به کار می گیرند؛ اما اخیراً رنگ های مانند صورتی، زرد، بنفش، نارنجی و … نیز نقاشی ساختمان را خاص تر کرده است.

دکوراسیون و رنگ مبل و فضای موجود در کنار روشنایی محیط عواملی مهم در انتخاب رنگ است و تأثیر زیادی بر روان انسان دارد. روانشناسان می گویند اگر انسان به صورت طولانی مدتی یک رنگ خاص را ببیند، به مرور روحیات او به سمت انرژی های نهان در آن رنگ تمایل پیدا می کند.

انواع رنگ ها در نقاشی ساختمان

رنگ های مختلفی برای نقاشی ساختمان وجود دارند:

– رنگ روغنی: جز رنگ های قدیمی در نقاشی ساختمان است و هنوز هم برای در و پنجره بهترین گزینه است. رنگ روغنی به انواع مات، نیمه مات و براق تقسیم می شوند.

– رنگ اکرلیک: از این رنگ ها برای ایجاد بافت روی سطح استفاده می شود. غلظت آن ها بالاست و سریعاً خشک می شوند که باعث می شود بتوان از آن ها در تمام سطوح استفاده کرد. رنگ اکرلیک قابلیت شستشو دارد و بو ندارند همچنین فاقد حلال های نفتی مضرند. انواع مات، براق و نیمه براق را دارند که نسبت به رنگ های روغنی براقیت آن ها کمتر است.

– رنگ پلاستیکی: رنگی قدیمی است که کیفیت های مختلفی در بازار دارد. از این نوع رنگ برای پوشش سقف و نقص های موجود استفاده می شود. استفاده از آن راحت است و غلظت مناسبی دارد.

– رنگ مولتی کالر: در نقاشی ساختمان رنگ ها مولتی کالر بر روی تمامی سطوح استفاده می شوند. برای سطوح سیمان، گچ، شیشه، کاشی و … مناسب اند. رنگ های مولتی کالر در زمانی کوتاه خشک می شوند و بو ندارند. خرابی های سطح را محو کرده و ضخامت کمی دارند. همچنین ذرات معلق در هوا و دود را جذب نمی کنند و برای محیط پرترافیک مناسب اند.

وسایل مورد استفاده در نقاشی ساختمان

از وسایلی مانند تینر، قلم مو، نردبان، گچ، رنگ و سنباده برای نقاشی ساختمان استفاده می شود.

مراحل اجرای نقاشی ساختمان

مراحل زیر به ترتیب در نقاشی ساختمان انجام می شود.

– تمیز کردن سطح

– اجرای روغن الف

– بتونه کاری

– سمباده کشی

– آستر اولیه

– لکه گیری

– سمباده زنی دوم

– آستر دوم

– آستر سوم

– رنگ رویه یا اصلی

قیمت نقاشی ساختمان سال 97

نقاشی ساختمان انواع مختلفی دارد که بسته به نوع رنگ و نحوه اجرا و حتی مکان اجرا قیمت های متفاوتی دارند. ظرافت در نقاشی بسیار مهم است که بسته به ذوق و خلاقیت مجری کار دارد. قیمت نقاشی ساختمان توسط اتحادیه بین 12000 تا 15000 تومان با مصالح قیمت گذاری شده است. در زیر قیمت ها را بررسی می کنیم. قیمت ها بر اساس متر مربع و با مصالح و به تومان هستند:

رنگ روغن 12000، رنگ پلاستیک استاندارد 12000، رنگ اکرلیک بین 8000 تا 12000، رنگ جوتن درجه یک 16000 تا 40000، رنگ مولتی کالر 9000 تا 16000، رنگ نما بدون زیرسازی 15000، رنگ نما با زیرسازی 30000 تومان به طور معمول برآورد شده اند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *