1اشاره
1اشاره
ویزای تایلند

آنچه باید از ویزای تایلند بدانید

همه چیز درباره ویزای تایلند

متأسفانه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ بود که صدور ویزاهای ۶ ماهه با امکان چند بار ورود به این کشور که روش اصلی اقامت شش ‌ماهه اتباع خارجی در تایلند بود متوقف شد. اگر به منابع اطلاعاتی قدیمی مراجعه کنید در آن ‌ها مشاهده خواهید کرد که می ‌توانید این ویزاهای دارای امکان دو بار ورود به کشور تایلند را از کشورهای همسایه تهیه کنید. این فرایند قدیمی با روند جدیدی که ویزای گردشگری با مجوز چند بار ورود نام دارد، جایگزین شده است که این ویزا برای ۶ ماه اعتبار استفاده دارد. موضوعی که باید در نظر داشته باشید، این است که باید برای این ویزا برنامه ‌ریزی قبلی داشته باشید زیرا تهیه آن تنها از طریق کشور خودتان ممکن خواهد بود. البته برای این ویزا نیاز به یک تائیدیه مالی نیز وجود دارد که بسته به محل کنسول گری ها، این روند نیز متفاوت خواهد بود.

ویزا با اجازه تنها یک ‌بار ورود در طول ۹۰ روز. این نوع از ویزا برای ۶۰ روز اعتبار دارد و می ‌توان آن را به ‌آسانی با پرداخت هزینه ‌ای مشخص در اداره مهاجرت تایلند برای مدت ‌زمان ۳۰ روز آن را تمدید کرد. به ‌این ‌ترتیب می‌توانید برای ۳ ماه در تایلند باقی بمانید. برای دریافت چنین ویزایی باید پیش از ورود به تایلند و از طریق سفارت ‌خانه های این کشور اقدام کنید. هنگامی‌که وارد خاک این کشور شوید، امکان حضور ۶۰ روزه در تایلند را خواهید داشت ولی قبل از این‌که این کشور را ترک کنید می ‌توانید به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کرده و با پرداخت هزینه یادشده، اقامت خود را ۳۰ روز دیگر نیز تمدید کنید. به ‌این‌ترتیب شما توانسته‌ اید تا ۹۰ روز در این کشور باقی بمانید ولی در این شرایط باید این کشور را ترک کنید و از مرزهای تایلند عبور کنید. البته به یاد داشته باشید که سایر نقاط جنوب شرقی آسیا نیز بسیار زیبا هستند و می‌توانید به لائوس، کامبوج، مالزی یا میانمار سفر کنید. می ‌توانید از پروازهای ارزان ‌قیمت ایرایژیا استفاده کرده و این منطقه را بگردید.

راه دیگر این است که از مرز این کشور خارج ‌شده و مهر خروج را در گذرنامه خود بزنید و سپس در همان روز دوباره به خاک تایلند بازگردید. البته در این شرایط نمی‌ توانید ویزای بلندمدت دریافت کنید و در صورت ورود از مرزهای زمینی می‌توانید ۱۵ روز در این کشور ‌مانده و با ورود از طریق مرزهای هوایی، ۳۰ روز اقامت مجاز خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که در این کشور تاریخ ورود و خروج ‌های شما با دقت بررسی می‌شود و هر نوع ورود و تمدید ویزای شما موردبررسی قرار می‌گیرد و به همین دلیل نیز با کسانی که از روش ‌های مختلف برای ادامه دادن اقامت خود استفاده کرده‌اند برخورد شده و دیگر به آن ‌ها ویزای بلندمدت ارائه نمی ‌شود. همچنین توجه داشته باشید که این اطلاعات می ‌توانند در هرلحظه ‌ای تغییر کنند و به همین جهت نیز پیش از این‌که بخواهید آن‌ها را امتحان کنید، درباره آن ‌ها از سفارت تایلند سوال کنید.

این ویزاها برای گردشگری طراحی ‌شده ‌اند و به همین دلیل نیز می ‌توانید تعداد زیادی از آن ‌ها را در گذرنامه خود داشته باشید. اگر می ‌خواهید در تایلند زندگی کنید و از ویزاهای گردشگری نیز استفاده ‌کنید با دردسرهای جدیدی سروکار خواهید داشت. معمولا بدون اینکه به شما مشکوک شوند که به ‌صورت غیرقانونی در تایلند زندگی می‌ کنید، بیش از دو یا سه ویزا به شما ارائه نمی ‌شود. در این شرایط دیگر ویزای بلندمدت برای شما صادر نخواهد شد. بااین ‌وجود اگر می ‌خواهید تا تنها یک استراحت و تعطیلات کوتاه‌ مدت را تجربه کنید با هیچ مشکلی در این کشور روبرو نخواهید شد.

همچنین ویزاهای خاصی وجود دارند که می ‌توانید آن‌ها را گرفته و به ‌صورت قانونی به تحصیل در این کشور بپردازید. ویزاهای تحصیلی معمولا در صورت درس خواندن به زبان تایلندی برای شما موجود خواهند بود. معلمان زبان انگلیسی نیز معمولا می ‌توانند مجوز کار در این کشور را دریافت کنند. افراد بازنشسته باید شرایط سنی و مالی خاصی را داشته باشند. البته بازهم یادآوری می ‌کنیم که تمامی این اطلاعات ممکن است هرلحظه دستخوش تغییر شوند. علی رغم اینکه تلاش کرده ‌ایم که این اطلاعات به دقیق ‌ترین حالت ممکن ارائه شوند ولی بازهم پیشنهاد می‌کنیم که به فروم ‌های ویزای تایلند مراجعه کنید تا به اطلاعات جدید و پاسخ سوال ‌های متداول دسترسی داشته باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *