1اشاره
1اشاره
بام لرستان در خرم آباد

بام لرستان؛ بزرگترین مجتمع تفریحی غرب ایران

بام لرستان در خرم آباد

لرستان را همه به جویبارها و آبشارها و طبیعت بینظیرش می شناسند. استانی کوهستانی که از دیدنی ترین نقاط ایران است و هر چه زیبایی هایش بگوییم کم گفته ایم. اما می خواهیم به شهر خرم آباد برویم و یک مجتمع تفریحی و علمی بزرگ در این شهر را معرفی کنیم؛ در شرق خرم آباد کوهی به اسم مدبه کوه قرار دارد که موقعیتش طوری است که نما و چشم اندازی تماشایی از شهر دارد. همین دید کامل و چشم انداز رویایی باعث شد که در اینجا منطقه  ای تفریحی ایجاد شود که به بام لرستان معروف هست.

کوهی که بر روی آن هیچ گل و گیاه و درختی نبود امروز آنقدر سرسبز و تماشایی است که نمی شود به خرم آباد بروید و به بام لرستان سر نزنید. چشم انداز محسور کننده این کوه تمام شهر را در یک نظر در جلوی چشمانتان به نمایش در می آورد و هم در روز و هم در شب زیبایی های خاص خودش را دارد. اگر چند ساعتی مانده به غروب به اینجا بیایید هم چشم انداز روز را می بینید هم غروب آفتاب و هم نمایی از شب را.

در خرم آباد مجتمعی در حال ساخت است که مجهزترین وبزرگ ترین مجتمع تفریحی و علمی غرب کشور است. در سال ۸۹ بود که ساخت پروژه ی بام لرستان شروع شد اولین کاری که بر روی این کوه انجام شد کاشت نهال های زیادی بود تا اینجا را سرسبز و باطراوت کنند؛ حدود ۷۰۰ هزار درخت مختلف در این مجتمع کاشته و ۵۰۰ هکتار از آن به فضای سبز تبدیل شده است. این مجتمع تفریحی فقط کوه بلندی که بر روی چشم اندازی از شهر را ببینید نیست بلکه بر روی آن مکان های تفریحی زیادی وجود دارد؛ باغ وحش تنها گوشه ای از جاذبه های بام لرستان است؛ باغ وحشی که با حیوانات و پرندگان متنوعی که دارد حیوان دوستان زیادی را به اینجا می کشاند. سال گذشته آبشاری به طول ۳۲۷ متر در این مجتمع افتتاح شد و جذابیت آن را بیشتر از گذشته کرد. این آبشار در کنار درختان سرسبز، حس آرامش بخش بودن در طبیعت را بیشتر می کند.

بام لرستان با مساحت ۸۰۰ هکتاری اش فقط محلی برای گردشگری نیست و مجتمعی تحقیقاتی هم به حساب می آید؛ در اینجا یک مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی ساخته شده و یک رصد خانه  هم دارد که می گویند مدرن ترین رصدخانه ی خاورمیانه است؛ رصدخانه در ارتفاع ۵۵۰ متری و در بالاترین قسمت کوه قرار دارد و از مهترین قسمت های این مجتمع است و قراره در آن رستوران گردان، کافی شاپ، آمفی تئاتر و … ساخته شود. کار روی این مجتمع هنوز تمام نشده  و قسمت های تفریحی، رفاهی و تحقیقاتی بیشتری در آن ساخته می شود قسمت هایی مثل یک پارک آبی بزرگ و دو هتل ۴ و ۵ ستاره.

اگر به پاراگلایدر علاقه داشته باشید می توانید بعد از افتتاح سایت پرواز در گوشه ای از این مجتمع این ماجراجویی هیجان انگیز را انجام بدهید. این مجتمع در ورودی شهر قرار دارد و به راحتی می توانید برای گذراندن یک روز متفاوت به آنجا بروید و بر روی سکوهای پیکنیکی، روزی خوب در دل طبیعت را تجربه کنید البته شب های اینجا هم با نورپردازی های جالبش دیدنی و تماشایی است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *