1اشاره
1اشاره

با 50 تا 100 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟

خودروهای 50 تا 100 میلیونی در بازار خودروهای دست دوم امروزه تعداد زیادی دارند که باید بین آن ها بتوان خودرویی را انتخاب کرد که کیفیت مناسبی داشته باشد و بتواند نیازهای شما را پس از پرداخت این هزینه برآورده کند و یک خودروی راضی کننده باشد.

شرایط بازار خودرو این روزها چندان چنگی به دل نمی زند. از این رو افراد سعی می کنند از خودروهای های دست دوم استفاده کنند و هزینه ی کمتری برای خرید خودرو بپردازند.

اکثر این افراد کمتر از 50 میلیون می توانند هزینه کنند اما پس از این که خودروهای سطح پایین نیز از مرز 50 میلیون گذشتند، خرید خودروهای 50 تا 100 میلیونی در اولویت قرار می گیرد و می خواهیم ببینیم اگر کسی توانست این هزینه را متقبل شود چه خودروهایی در محدوده ی قیمت 100 هستند.

برلیانس H230 دنده ای

یکی از خودروهای 50 تا 100 میلیونی، خودروی گمنام گذشته یعنی برلیانس H230 است که امروزه تبدیل به خودرویی ارزان قیمت نسبت به خودروهای دیگر شده است و البته کیفیت خوبی نیز دارد. این خودروی دنده ای توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ می شود و پیشرانه ی 1.5 لیتری دارد که قدرت 103 اسب بخار را مورد استفاده قرار می دهد. این قدرت توسط گیربکس 5 سرعته به سمت محور جلو منتقل می شود و حداکثر سرعت آن به 170 کیلومتر در ساعت می رسد. امکانات این خودرو شامل آینه های جانبی برقی، کیسه هوا برای سرنشین جلو و راننده، سیستم ضد سرقت، فرمان برقی و مواردی از این قبیل است.

پیشرانه ی این خودرو مطمئن است و ایمنی بالایی دارد. همچنین سواری نرم و کیفیت مونتاژ خوبی دارد که مصرف سوخت کم نیز از ویژگی های آن محسوب می شود. در کابین این خودرو از پلاستیک بی کیفیت استفاده شده که یک نقص محسوب می شود. ترمزهای عقب نیز کاسه ای است و چندان جالب نیستند.

جک J5 دنده ای

در این محدوده ی قیمتی جک نیز یکی از خودروهای معقول است. این خودرو توسط کرمان موتور تولید شده است و در حال حاضر مونتاژ آن به پایان رسیده است. این خودروی چینی استهلاک بسیار پایینی دارد و جک J5 دنده ای کیفیت خوبی دارد. این خودرو پیشرانه قدرتمند ندارد و موتور آن 1.5 لیتر است. این خودرو 111 اسب بخار قدرت دارد که توسط گیربکس 5 سرعته دستی به سمت محورهای جلو انتقال داده می شود.

امکاناتی مانند سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، رینگ آلومینیومی، سانروف مدل بالاتر، ایربگ برای سرنشینان جلو و روکش چرم مصنوعی برای صندلی ها در این خودرو دیده می شود.

زنجیر تایم در این خودرو سبب می شود تا استرس پاره شدن تسمه تایم و تعویض آن را نداشته باشید. همچنین در انواع دنده ای، نسبت به نوع اتوماتیک نرم تر است و ایمنی بسیار خوب و درخور توجهی نیز دارد.

معایب جک بین خودروهای 50 تا 100 میلیونی کیفیت پایین رنگ در کنار قطعات نسبتاً گران قیمت است. همچنین در داخل کابین صداهای اضافی به گوش می رسد و تعمیرکاران کمی از نحوه تعمیر آن اطلاع دارند.

سایپا کوییک دنده ای

یکی از جدیدترین محصولات سایپا کوییک است که به تازگی وارد بازار خودرو شده است. امکانات رفاهی خوبی در این خودرو به چشم می خورد و یکی از خودروهای 50 تا 100 میلیونی مناسب برای خریداران خودروهای دست دوم است. کوییک نسخه ی به روز از تیبا 2 است که دارای پیشرانه 1.5 لیتری است و توان 87 اسب بخار دارد. این پیشرانه توان کمی دارد و به همین علت بهتر است از مدل دنده ای آن بهره ببرید و مدل اتوماتیک آن هماهنگی زیادی بین پیشرانه و گیربکس ندارد.

مشکلات برقی این خودرو هم زیاد است. امکاناتی مانند ایربگ کیسه هوا سرنشینان جلو، سنسور دنده عقب، فرمان هیدرولیک، آینه های برقی جانبی و صندلی های تاشو و … نیز در کوییک یکی از خودروهای 50 تا 100 میلیونی دیده می شود.

دنا 

یکی دیگر از انتخاب های کسانی که می خواهند بین خودروهای 50 تا 100 میلیونی نوع دست دوم را پیدا کنند دنا است. این محصول شرکت ایران خودرو را می توان با بودجه ای در حدود 100 میلیون تومان خریداری کرد. دنا نسخه جدید سمند است که دارای موتور EF7 بوده و تغییر چهره در آن صورت گرفته است. این خودرو دارای پیشرانه 1.6 لیتری است و دارای توان 115 اسب بخار است. قدرت این پیشرانه به کمک یک گیربکس 5 سرعته دستی به محورهای جلو انتقال می یابد. شتاب صفر تا 100 این خودرو حدود 13.5 ثانیه ثبت شده است.

از مزیت های دنا می تواند امکانات متعدد کابین را در نظر گرفت مانند تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور لمسی دارای رهیاب ماهواره ای، آینه های تاشونده اتومات و برقی در جوانب، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، کروز کنترل که همگی در دنا یکی از خودروهای 50 تا 100 میلیونی وجود دارد.

البته کیفیت دنا پایین است و اکثر آپشن های ذکر شده کارایی مناسبی ندارند. همچنین پلاستیک داخل کابین نیز کیفیت پایینی دارد. سواری این خودرو نیز مانند سمند است.

تندر 90 

یکی دیگر از خودروهای 50 تا 100 میلیونی، تندر 90 است که تولید آن متوقف شده و به علت تحریم های بین المللی توان تولید و مونتاژ آن توسط شرکت پارس خودرو وجود ندارد. البته یکی از خودروهایی است که کیفیت بالایی دارد و استهلاک آن نیز کم است.

حجم پیشرانه این خودرو 1.6 لیتر است و توان آن نیز 105 اسب بخار برآورد شده است. قدرت پیشرانه آن توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به سمت محورهای جلو منتقل می شود و با توجه به حجم کم پیشرانه قدرت خوبی نیز دارد که گشتاور آن به 140 نیوتون متر نیز می رسد.

با توجه به استهلاک پایین خودروی تندر 90 یکی از خودروهای 50 تا 100 میلیونی که دارای حجم زیادی از معاملات خودرو در بازار خودروهای دست دوم در این بازه ی قیمتی است خودرویی پرفروش است. بجز استهلاک پایین این خودرو، کیفیت مونتاژ آن نیز قابل قبول است و در مسیرهای ناهموار نیز می توان حرکتی نرم و رانندگی دلپذیری را به آن تجربه کرد.

از سوی دیگر معایبی مانند سیستم صوتی ضعیف و پردردسر، کیفیت بد صندلی ها، چهره ی بی روح و طراحی نا هماهنگ و امکانات کم آن نیز قابل اشاره است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *