1اشاره
1اشاره
مبلمان راحتی را چطور تمیز کنیم؟

مبلمان راحتی را چطور تمیز کنیم؟

این روزها درست که برف می بارد، باران می آید و هوا سرد است، اما کم و بیش وقت خانه تکانی و تمیزکاری های عید نوروز  هم هست و خیلی ها از پیشتر از این زمان شروع به خانه تکانی کرده اند. خیلی ها هم هنوز دست به کار نشده اند. جزو هر کدام ای ازاین دو دسته که هستید با ما همراه باشید تا بهترین روش های تمیز کردن مبل راحتی را بررسی کنیم.

اول از همه اینکه اگر مبلمان راحتی شما هنوز کثیف نشده است، یا تازه آن را خریده اید بهتر است آن را تمیز نکنید، چون هر چه بیشتر مبل های پارچه ای را بشویید بیشتر از شکل می افتد و زودتر خراب می شود. در صورت لزوم بهتر است آن را لکه گیری کنید.

اول از همه تمام سطح و بدنه مبلمان را با جارو برقی از گرد و غبار پاک کنید. بهتر است از سری های مخصوص این کار که همراه تمام جارو برقی ها وجود دارد، استفاده کنید.

برای شروع کار شستشو از شامپوی مخصوص مبلمان و فرش استفاده کنید. چند قطره از شامپو را با کمی آب ولرم یا گرم مخلوط کنید، تا اندازه ای که مایع کف کند کافی است، بیشتر از این از شامپو استفاده نکنید، چون محلولتان لزج می شود.

با یک اسفنج، مقداری از کف را بردارید و روی پارچه مبلمان راحتی بکشید، توجه داشته باشید که فقط باید از کف آن استفاده کنید نه خود محلول.

بعد از آن از یک پارچه آبگیر سفید و مرطوب استفاده کنید و روی مبلمان راحتی بکشید. در نهایت برای خشک شدن سریع مبلمان می توانید اجازه بدهید هوای تازه به آن ها برسد، یا کمی درجه گرمای خانه را زیاد کنید.

به یاد داشته باشید که مبلمان راحتی را نباید در جای مرطوب و زیادی گرم نگهداری و استفاده کنید، چون به سرعت آسیب می بیند. هنگام حرکت دادن مبلمان، آن را روی زمین نکشید، بلکه آن را بلند کنید و آهسته زمین بگذارید. برای تمیز کردن پارچه مبلمان از چیزهای دیگری مثل اسکاچ های ظرفشویی، پارچه های پرز داراستفاده نکنید.

برای شستشوی مبلمان راحتی می توانید از بخار شو هم استفاده کنید اما توجه داشته باشید که میزان بخار و درجه آن را مناسب با این کار تنظیم کرده باشید، تا رطوبت و بخار به درزها یا الیاف مبلمان نفوذ نکند.

برای دیدن قیمت انواع مبلمان راحتی می توانید به سایت 1اشاره صفحه چوبی-فلزی مراجعه کنید و برای عید امسال یک دست مبلمان تازه با قیمت مناسب داشته باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *