1اشاره
1اشاره

بهترین ماشین های فروشی بین 200 تا 300 میلیون

خودروهای بازار تنوع بسیار زیادی دارند و محدوده ی قیمتی متفاوتی را شامل می شوند. در بین این خودروهای 200 تا 300 میلیون تومانی کیفیت قابل قبولی دارند که خریداران این محدوده قیمتی می توانند از بین خودروهای زیر بررسی های خود را انجام داده و برای خرید خودرو تصمیم گیری کنند.

در این مقاله بهترین خودروهای بازار امروز کشور که در بازه قیمتی خودروهای 200 تا 300 میلیونی هستند به شما معرفی می شوند و در مورد هر کدام یک سری اطلاعات در اختیار شما قرار می گیرد.

البته بهتر است نکات دیگری را نیز در نظر بگیرید که در این اواخر بازار خودرو نوسانات قیمت بسیاری داشته و احتمال دارد قیمت ها هنوز هم دچار تغییراتی شوند.

قیمت هایما اس 7 توربو ( 206 میلیون تومان )

هایما اس 7 یک شاسی بلند چینی است که از سال 2010 وارد بازار شود و سال های 2013 و 2017 نیز توسط شرکت اصلی آپدیت شد. این خودرو در ایران توسط شرکت ایران خودرو تولید شده است و مانند دیگر محصولات خودرو در ایران نوسانات قیمت زیادی داشته است. قیمت این خودرو در مهرماه 96 حدود 97 میلیون بوده است.

هایما اس 7 توربو دارای موتور 1.8 لیتری است که 230 نیوتون متر گشتاور را با قدرت 170 اسب بخار قدرت تولید می کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر آن 9.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر بر ساعت است.

مزایای این هایما اس 7 در بین خودروهای بازار تجهیزات ایمنی و رفاهی نسبتاً کامل، موتور توربو با مصرف ترکیبی کم و 9.6 لیتر، افزایش کیفیت ساخت و سیستم تعلیق مناسب است.

معایب هایما اس 7 ناشناخته بودن این برند در بازار ایران است. همچنین وزن ماشین بالا، ناهماهنگی موتور و گیربکس و حدود 1545 کیلوگرم است و افت زیاد قیمت هنگام فروش دارد.

این خودرو از نظر ظاهری زیبا محسوب نمی شود اما نسبت به خودروهای چینی موجود قابل قبول است.

قیمت مزدا 3 تیپ 4 ( 280 میلیون تومان )

گروه بهمن در سال 89 اقدام به تولید نسل دوم مزدا 3 پس از تولید موفقیت آمیز نسل اول آن کردند. این خودروی سدان شهری از مهر 96 افزایش قیمتی معادل 160 میلیون تومان داشته است. قیمت آن از 119 میلیون به حدود 280 میلیون تومان رسیده است.

تیپ 4 مزدا 3 دارای موتور 2 لیتری با قدرت 147 اسب بخار و توان گشتاور 187 نیوتون بر متر است و ثبت فروش مناسبی را برای شکت مزدا ایجاد کرد.

مزدا 3 در بین خودروهای بازار دارای طراحی جذاب بدنه، فرمانپذیری و رانندگی اسپرت، ارگونومی عالی برای راننده، گیربکس تیپ ترونیک با قابلیت شیفر پشت فرمان است که از مزایای آن محسوب می شوند.

نکات منفی این خودرو های بازار گرانی و کمبود لوازم یدکی است. همچنین ردیف عقب تنگ است زیر خودرو گیر می کند.

این کامپکت ژاپنی سرعت بیشینه ای معادل 210 کیلومتر بر ساعت دارد و شتاب صفر تا 100 در 9.2 ثانیه طی می شود. مصرف سوخت آن 7.6 به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر است.

قیمت کیا سراتو 2000 آپشنال ( 206 میلیون تومان )

در بین خودروهای این محدوده قیمت در بازار کیا سراتو 2000 که در سال 93 توسط شرکت ساپیا مونتاژ شد، فروش خوبی داشت. مونتاژ با افت کیفیت و حذف آپشن ها صورت گرفت البته مدل آپشنال کیا سراتو که در حال حاضر با قیمت 206 میلیون تومان در بین خودروهای بازار وجود دارد از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی شرایط بهتری دارد.

از نظر فنی خودروی کلاس سدان نیمه لوکس، دارای موتور 2 لیتری است و توان 156 اسب بخار را برای تولید گشتاور 4300 نیوتون متر دارد. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به پدال شیفر مجهز است و 0 تا 100 را در 9.6 ثانیه طی می کند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.1 لیتر در 100 کیلومتر است.

مزیت های کیا سراتو نسبت به خودروهای بازار و هم رده خود ظاهر خوب آن، مانور و توانایی حرکتی قابل قبول، سطح آپشن عالی نسبت به قیمت آن اشاره کرد. کیفیت ساخت این خودرو متوسط و سواری خشک دارد که از نقاط ضعف آن محسوب می شود.

قیمت چری تیگو 7 ( 260 میلیون تومان )

زیباترین محصول تاریخ کمپانی چری این شاسی بلند است که در ایران توسط شرکت مدیران خودرو عرضه شده است و در بین خودروهای بازار وجود دارد.

این خودرو از نظر فنی دارای موتور 1.5 لیتر و 210 نیوتون متر گشتاور با توان تولید 147 اسب بخار است. گیربکس این شاسی بلند چینی 6 سرعته و دارای دو کلاچ است که بیشینه سرعتی معادل 185 کیلومتر بر ساعت دارد. 10.5 ثانیه طول می کشد تا 0 تا 100 کیلومتر را طی کند و مصرف متوسط آن 6.5 لیتر در 100 کیلومتر است. چری تیگو 7 توانست 5 ستاره ایمنی را از موسسه چینی CNCAP دریافت کند.

طراحی خوب و لیست کامل تجهیزات رفاهی چری از نکات مورد توجه و مثبت آن است. ولی پیشرانه ضعیف نسبت به ابعاد و وزن خودرو، کیفیت نسبتاً پایین مواد کابین و قطعات، قیمت بالا، خدمات پس از فروش نامناسب هم از نقاط ضعف این خودرو در بین خودروهای بازار محسوب می شود.

قیمت کیا ریو هاچبک 2017 ( 240 میلیون تومان )

اطلس خودرو وارد کننده این خودرو خانوادگی و سدان است. این خودرو بین خودروهای بازار جز ایمن هاست و توانسته 5 ستاره کامل ایمنی از موسسه ایمنی یورو و انکپ دریافت کند. 4 ستاره ایمنی هم از موسسه آی آی اچ است آمریکا دریافت کرده است.

کیا ریو هاچبک دارای موتور 1.4 لیتری است و توان تولید نیروی 107 اسب بخار دارد. گشتاور 137 نیوتون متر دارد و سرعت بیشینه آن 195 کیلومتر بر ساعت است. گیربکس 4 دنده اتومات سرعت صفر تا 100 را در زمان 10.8 ثانیه طی می کند. مصرف سوخت در وضعیت خوبی است و سوخت ترکیبی این خودرو 6.4 لیتر در 100 کیلومتر برآورد شده است.

مصرف سوخت خوب، طراحی و فرمانپذیری مناسب کیا ریو از نقاط مثبت آن است و قیمت بالا و آپشن های نامناسب و بین خودروهای بازار نوع دست دوم ضعیف آن نیز از معایب این خودرو در کشور ما محسوب می شود.

قیمت رنو داستر تک دیفرانسیل ( 235 میلیون تومان )

نگین خودرو، نماینده رنو تولید کننده این شاسی بلند کوچک فرانسوی است. مدل تک دیفرانسیل یا دیفرانسیل جلوی آن با قیمت حدود 235 میلیون تومان در بین خودروهای بازار وجود دارد. هر چند این خودرو برای مسیرهای خارج شهر مناسب است اما در مسیرهای داخلی چندان مناسب نیستند. ظاهر خودرو چندان جذاب نیست و به همین علت فروش خوبی را در بازار ایران تجربه نکرده است.

این خودرو از نظر فنی دارای موتور 2 لیتری است که بیشینه سرعت 170 کیلومتری دارد. همچنین موتور آن 4 سیلندری است. توان تولید قدرت 135 اسب بخار دارد و گشتاور 195 نیوتون متری را تولید می کند. رنو داستر کلاس شاسی بلند صفر تا 100 کیلومتر را در 10.4 ثانیه طی می کند و سوخت آن به طور متوسط 8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

میدان دید مناسب، قیمت مناسب قطعات و خودرو و فضای کافی برای سرنشینان از نقاط قوت رنو داستر در بین خودروهای بازار است. معایب رنو داستر طراحی ساده و امکانات پایین آن است. همچنین عملکرد ضعیف گیربکس اتومات و فرمانپذیری ضعیف در کنار ترمز عقب کاسه ای نیز از نکات منفی آن قلمداد می شود.

این خودرو توانسته 3 ستاره ایمنی را از موسسه یورو انکپ دریافت کند.

قیمت سانگ یانگ تیوولی 2018 ( 280 میلیون تومان )

یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای بازار شرکت سانگ یانگ این کراس آور کامپکت کره ای است. رامک خودرو وارد کننده سانگ یانگ یوولی است و قرار است در ایران تولید شود.

مزایای این خودرو کلاس کراس اور امکانات بالا، خدمات مناسب شرکت وارد کننده، طراحی زیبا و جذاب و شتاب گیری و مصرف سوخت مناسب است. فاصله کم خودرو با زمین نیز از معایب آن است.

موتور آن 1.6 لیتر است و 128 اسب بخار نیرو تولید و گشتاوری معادل 160 نیوتون متر دارد. 100 کیلومتر اول را نیز در 10.7 ثانیه طی می کند. مصرف سوخت آن هم 5.7 لیتر در 100 کیلومتر است و بیشینه سرعتی معادل 170 کیلومتر بر ساعت دارد.

این خودرو دارای 5 ستاره کامل ایمنی از موسسه کرین انکپ کره و 4 ستاره از موسسه یورو انکپ است.

قیمت میتسوبیشی لنسر 1.8، 2017 ( 280 میلیون تومان)

در بین خودروهای بازار سدان خانوادگی کوچک میتسوبیشی کیفیت پوشش و قطعات داخلی خوب و فرمان پذیری و هندلینگ قابل تحسینی دارد.

خودروی میتسوبیشی لنسر دارای طراحی منحصر به فردی است؛ ولی طراحی داخلی و خارجی تکراری و قدیمی آن باعث شده تا بازار این خودرو ضعیف است به خصوص برای خودروهای کارکرده ی آن.

مزایایی برای میتسوبیشی لنسر در بین خودروهای بازار وجود دارد که می توان به ارتفاع مناسب آن، گیربکس سی وی تی و دارای قابلیت پدال شیفر، سیستم صوتی حرفه ای، هندلینگ مناسب، فضای داخلی جادار و مناسب خانواده و ایمنی بالای آن اشاره کرد. این خودرو توانسته 5 ستاره ایمنی را که نشان دهنده ی ایمنی مناسب این خودروی کلاس سدان است از آن خود کند.

اگر بخواهیم آن را از نقطه نظر فنی بررسی کنیم، دارای موتوری 1.8 لیتری است که توان معادل 140 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو گشتاوری معادل 176 نیوتون متر تولید می کند.

خودروی میتسوبیشی لنسر دیفرانسیل جلو، دارای حداکثر سرعتی برابر با 190 کیلومتر بر ساعت است و از صفر تا 100 کیلومتر را در 11.5 ثانیه طی خواهد کرد. سوخت این خودرو به صورت متوسط معادل با 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *