1اشاره
1اشاره
تجربه رانندگی با پژو پارس

تجربه رانندگی با پژو پارس

پژو پارس خودرویی کاملاً شناخته شده است که اکثر افراد آن را می شناسند و حتی تجربه رانندگی با آن برایشان آشنا است. این خودرو دارای یک سری مزایا و معایب در تجربه ی رانندگی خود است که رانندگان و تجربیات آن ها این اطلاعات را بروز می دهد.

پژو پارس به علت این که بیشتر افراد پشت فرمان خودروهای ایران خودرو نشسته اند تجربه ای آشنا است. نرمی و خوش دستی و هندلینگ بالایی را با این خودرو تجربه می کنید؛ اما یک سری موارد نیز وجود دارد که ممکن است برخی از رانندگان نیز با آن سازگاری نداشته باشند.

مزایای خودروی پژو پارس

در این خودرو مزایای زیادی را می توان مشاهده کرد. در زیر این ویژگی ها را بررسی می کنیم.

– فضایی که در عقب برای سرنشینان پژو پارس وجود دارد به اندازه کافی است و در مسافت های طولانی ناراحت کننده نیست.

– طراحی داشبورد جدید و زیبا است و در اکثر آن ها از متریال طرح چوب استفاده کرده اند و طرح داشبورد مشابه سوناتا است تا طراحی بهتری داشته باشد.

– پژو پارس فرمان نرم، هیدرولیک و خوش دست و هماهنگ دارد که بر روی آن دکمه های کنترل سیستم صوتی قرار دارند. از این رو حواس پرتی در حین رانندگی به وجود نمی آید.

– فضای صندوق عقب 470 لیتر است و برای یک خانواده خودرویی مناسب محسوب می شود.

– هوای کابین تهویه ی خوبی دارد و فضای مطبوع را هنگام رانندگی ایجاد می کند.

– اطلاعات شرکت سازنده در مورد این خودرو نشان می دهد محور عقب ترمز کاسه ای و جلو دیسکی است و در برخی از انواع آن کاسه ای ها را می توان به دیسکی تبدیل کرد. خودرو دارای سیستم ABS است.

– برای محور جلو و عقب پیچشی است و سیستم تعلیق مک فرسون دارد که یک تعدیل کننده تلسکوپی دارد و موقعیت چرخ ها را کنترل و سبب کمترین تکانش در حین رانندگی با پژو پارس می شود. این خودرو بر اساس 405 و پلتفرم آن تولید شده و چسبندگی، امنیت، کشش و تعلیق آن مشابه 405 است. از این رو سواری نرم و خوبی را ارائه می دهد.

معایب خودروی پژو پارس

در کابین این خودرو پلاستیک هایی که به کار گرفته شده خشک است و برای این که هزینه ها کم شود مورد استفاده قرار گرفته اند. از این رو ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. علاوه بر این خشکی پلاستیک های کابین بعد از مدتی استفاده ممکن است سروصداهایی هم ایجاد کند که در حین رانندگی اذیت کننده باشد.

صدای گلگیرهای پژو پارس هم گاهی شنیده می شود که اگر پیچ ها به خوبی سفت شوند این مشکل نیز قابل حل است.

مصرف سوخت این خودرو چندان انتظارات شما را برآورده نمی کند. این بالا بودن سوخت از همان اوایل قابل مشاهده است. در مدل اتوماتیک سوخت ترکیبی آن 9 لیتر است و در مدل های دیگر سوخت داخل شهری بین 13 تا 14 لیتر در هر 100 کیلومتر هم ممکن است برسد.

مدل های قدیمی تر این خودرو، با مشکل نفوذ صدای موتور به داخل کابین مواجه است. این صدا ممکن است آزار دهنده باشد.

برخی افراد از لاستیک های خودروی پژو پارس با کیفیت پایین ناراضی هستند و سعی می کنند لاستیک را با مدل های بهتر تعویض کند. در این صورت هندلینگ و عملکرد پژو پارس و سیستم ترمز آن بسیار بهتر خواهد شد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *