1اشاره
1اشاره
راهنمای خرید دوربین مداربسته

راهنمای خرید دوربین مداربسته

خرید دوربین مدار بسته

خرید دوربین مدار بسته کاری است که باید به صورت حرفه ای صورت گیرد تا هم بتواند نیازهای ما را برآورده کند و هم با هزینه هایی که برای این کار می خواهیم بپردازیم مطابقت داشته باشد. از این رو باید یک راهنمای کلی در این مورد دریافت کنیم.

خرید دوربین مدار بسته و سیستم های حفاظتی برای مشتریان اکثراً این سؤال را به دنبال دارد که کدام دوربین مدار بسته برای خرید مناسب تر است؟

برای این که بتوان به این سؤال پاسخ داد، باید نیازها و شرایط موجود برای نصب سیستم مدار بسته شناسایی شود. از این رو در این مقاله مهم ترین فاکتورهای شناسایی این موارد را گرد آورده ایم.

نکات خرید دوربین مدار بسته

برای این که بتوانیم نیازهای خود در این باره را بهتر بشناسیم، باید چند پارامتر را در قالب چند سؤال مشخص کنیم. سپس با جواب دادن به این سؤالات می توان پاسخ سؤال اصلی خود را پیدا کنیم. این سؤالات از این قبیل اند:

– کیفیت تصویری که برای سیستم مدار بسته ی خود نیاز داریم در چه محدوده ای باشد؟

– برای خرید دوربین مدار بسته و پیاده سازی این سیستم چقدر می خواهیم هزینه بپردازیم؟

– حساسیت دوربین های مدار بسته ای برای ما تا چه اندازه است؟

ممکن است به راحتی نتوانید در ابتدا به این سؤالات پاسخ دهید و از پاسخ آن ها مطمئن نباشید؛ اما با راهنمایی هایی که در ادامه می بینید می توانید بهتر به آن ها پاسخ دهید.

کیفیت تصویری که برای سیستم مدار بسته ی خود نیاز داریم؟

عوامل متعددی بر کیفیت تصویر در دوربین مدار بسته تأثیر دارد. مهم ترین عامل رزولوشن یا تفکیک پذیری دوربین است. یکی از ایرادات مهم دوربین های آنالوگ محدودیت رزولوشن آن است که از 0.5 مگاپیکسل کمتر است که خرید دوربین مدار بسته از این نوع را نامناسب می کند.

ولی اگر کیفیت تصویر و قدرت تشخیص جزئیات تصویر برای تان اهمیت بالایی دارد باید هنگام خردی دوربین مدار بسته انواع دیگری مانند مدل های دوربین مدار بسته تحت شبکه یا AHD استفاده کنید. این دوربین ها بدون شک قیمت بالاتری نسبت به نوع آنالوگ دارند ولی قیمت تجهیزات AHD به دوربین های مدار بسته سنتی نزدیک تر اند.

رزولوشن و کیفیت تصویر دوربین مستقیماً با بودجه ی پیاده سازی و خرید دوربین مدار بسته ارتباط دارد و هر چه دوربین کیفیت بالایی داشته باشد قیمت آن نیز بالاتر می رود.

حساسیت دوربین های مدار بسته ای برای ما تا چه اندازه است؟

برند دوربین مدار بسته مشخص می کند که حساسیت مکان نصب و کاربری و حساسیت عملکرد تجهیزات چقدر باشد و برندهای با کیفیت تر عملکرد و پایداری و درجه اطمینان بیشتری دارند. علاوه بر این انتخاب برند به محدودیت های هزینه نیز وابسته است. برندهایی که معتبر هستند تکنولوژی ساخت و تجهیزات بهتری دارند و کیفیت تصویر بهتری ارائه می دهند ولی باید توجه داشت که لزوماً استفاده از برندهای معروف و خاص تضمین کننده کیفیت نیست.

برای خرید دوربین مدار بسته چه هزینه ای می خواهیم بپردازیم؟

بهتر است که لیست قیمت محصولات را برای خرید دوربین مدار بسته از یک فروشگاه تجهیزات حفاظتی بگیرید. میزان هزینه مورد نظر خود را با هزینه آن ها مقایسه کنید. در صورتی که هزینه ها با هم تطبیق نداشت از برندهای ارزان تر و کم هزینه تر برای خرید دوربین مدار بسته استفاده کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *