1اشاره
1اشاره
اخذ ویزای فرانسه

راهنمای سفارت فرانسه و اخذ ویزای فرانسه

نحوه اخذ ویزای فرانسه

اگر جاذبه های زیبای فرانسه شما را علاقمند کرده که سفری به این کشور ترتیب دهید حتما می دانید که برای رفتن به این کشور نیاز به ویزا دارید برای گرفتن ویزا باید بدانید چگونه می توانید از این سفارت وقت بگیرید، چه مدارکی برای درخواست ویزا نیاز دارید، سفارت در کجا قرار دارد، ساعت کاری کارمندان سفارت چه زمانی است و …

اطلاعات کلی درباره سفارت فرانسه

محل سفارت فرانسه: سفارت فرانسه در تهران خیابان نوفل لوشاتلو پلاک ۶۴-۶۶ قرار دارد.

تلفن سفارت فرانسه: ۶۴۰۹۴۰۰۰

روزهای کاری: یکشنبه تا پنجشنبه

بقیه اطلاعات را می توانید از سایت سفارت فرانسه بدست آورید.

بخش کنسولی سفارت فرانسه

شعبه کنسولی این سفارت با وزارت ایران ارتباط دارد و ویزای فرانسه را برای ایرانی ها آماده می کند. ساعت کاری این بخش دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ است، اگر می خواهید به سفارت فرانسه بروید باید در ساعات بعدازظهر زنگ بزنید و وقت بگیرید. این سفارت در روزهای پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ مراجعانی را قبول می کند که از قبل از طریق آژانس هایی خاص به سفارت معرفی شده باشند.

تحویل مدارک

بخش تحویل مدارک از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ باز است و بخش تحویل پاسپورت شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۵ خدمات ارائه می کند.

وقت گرفتن از سفارت فرانسه

می توانید از طریق ارسال ایمیل از این سفارت وقت بگیرید. برای این کار، اول فرم تنظیم وقت سفارت را پر می کنید و بعد آن را با ایمیل ارسال می کنید تا آن ها وقت شما را مشخص کنند. وقت گرفتن هزینه ای ندارد، در هنگام مراجعه حضوری نباید وسایلی مثل سلاح گرم، اجسام تیز، فندک، گاز اشک آور و دوربین همراه خود داشته باشید.

مدراک لازم برای ویزای گردشگری

چون برای ویزا انگشت نگاری لازم است متقاضیان باید شخصا به سفارت بروند (به جز کودکان زیر ۱۲ سال)، اصل همه مدارک و کپی آن ها را هم باید همراه داشته باشید.

فرم درخواست ویزا را به زبان فرانسوی پر کنید و امضا و تاریخ بزنید.

دو عکس رنگی با زمینه روشن که ابعاد آن ۳/۵ در ۴/۵ باشد.

پاسپورت: اعتبار ویزای شما تا هر وقتی باشد اعتبار پاسپورت باید حداقل ۳ ماه از آن بیشتر باشد و حداقل دو صفحه مهر نخورده داشته باشد.

سند هویتی شخصی شامل شناسنامه به همراه کپی از تمام صفحات آن

اسنادی که وضع اجتماعی کاری و مالی شخص را نشان می دهد؛ مثلا کارمندان باید نامه ای از کارفرمای خود به زبان اصلی ارائه دهند و سه فیش آخر حقوق و سه پرینت آخر بانکی را هم همراه خود داشته باشند.

گواهی ای که نشان دهد شما در فرانسه محل سکونت دارید مثل رزرو هتل

بیمه نامه بین المللی پزشکی

رزرو بلیط هواپیما رفت و برگشت

در آخر، باید برای تشکیل پرونده، ۶۰ یورو پول نقد بدهید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *