1اشاره
1اشاره
سراب صحنه کرمانشاه

سراب صحنه کرمانشاه، شاهکاری از خلقت

صحنه یکی از شهرهای استان کرمانشاه است که در ۵۵ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد. این شهرستان منطقه ای به اسم سراب صحنه دارد که طبیعت چشم نوازش هر گردشگری را درگیر می کند. کوه های سربه فلک کشیده، باغ های میوه، درختان وحشی، آبشار با طراوت و البته غاری تماشایی اینجا را به بهشتی تبدیل کرده که زیبایی اش وصف ناپذیر است. برای آشنایی بیشتر با سراب صحنه در ادامه با ما همراه باشید.

برای رسیدن به سراب صحنه باید به جاده کرمانشاه – همدان بروید، به کیلومتر ۵۵ کرمانشاه که برسید گوشه ای از زیبایی های خلقت در پوشش طبیعتی بکر چشمانتان را نوازش می دهد. شمال شهر صحنه یکی از خوش آب و هواترین مناطق را در خود جای داده است، منطقه ای به اسم سراب صحنه که در آن چشمه سارها و رودخانه ها آب و هوایی روح بخش و سرزمینی حاصلخیر را پدید آورده و اینجا را به اصلی ترین منبع آب شهر صحنه تبدیل کرده است.

سراب صحنه در محلی به نام دربند قرار دارد که دره ای پر از درختان سرسبز است که احتمالا تفرجگاه شاهان زیادی در طول تاریخ بوده است. طبیعت بینظیر باعث شده که در این دره امکانات تفریحی و اقامتی زیادی درست شود و گردشگران بسیاری به اینجا بروند. آب دره از چهارچشمه که در سمت شمالی دره قرار گرفته سرچشمه می گیرد در آنجا در زمان هایی نه چندان دور آبشار کوچکی قرار داشت که خشکسالی آن را به آبشار خشکه معروف کرده است. اطراف چهارچشمه اوج زیبایی این دره است جایی پر از تفرجگاه های تفریحی و درختان انبوه که کافیست یک بار به آنجا بروید تا ببینید که چگونه شیفته طبیعت اینجا شده اید و از بودن در آنجا سیر نمی شوید.

آبی که از چهارچشمه می جوشد بعد از طی ۵۰۰ متر به آبشار اصلی می رسد و اینجاست که جوش و خروش آب منظره ای تماشایی را پیش رویتان به نمایش می گذارد. آب با فشار زیاد از دل کوه به بیرون می ریزد و صحنه ای باشکوه را خلق می کند. اگر در فصل بهار به اینجا بروید آبشار با آب فراوانش در اوج زیبایی ست اما در فصل های دیگر هم خلوه خاص خودش را دارد. وجود جلبکی سبز رنگ در صخره ی زیر آبشار رنگ سبز چشم نوازی را پدید آورده و به جاذبه های آبشار اضافه کرده است. آب پربرکت این دره باغ های زیادی را سیراب می کند و از اینجا منطقه ای مملوء از درختان سرسبز و باطراوت ساخته است.

قدمت شهر صحنه به دوران قبل از اسلام برمی گردد ادعایی که گوردخمه های به جای مانده از دوران هخامنشی آن را اثبات می کند. گرداگرد این دره خوش آب و هوا را کوه های برافراشته احاطه کرده است که امکان کوهنوردی و دیدن غار کیکاووس را برایتان فراهم می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *