1اشاره
1اشاره

قیمت تعمیرات شوفاژ چقدر است؟

چه عواملی بر هزینه تعمیرات شوفاژ تاثیرگذارند؟

تعمیرات شوفاژ کاری است که ممکن است در هر ساختمان سالانه انجام گیرد. این کار چندین مورد را در بر می گیرد که به اجزای مختلف موتورخانه مربوط می شود. هزینه تعمیرات شوفاژ بر اساس این که مشکل در کجای بخش مورد بررسی و تا چه حدی باشد می تواند متغیر باشد.

سالهای زیادی است که از رادیاتور شوفاژ برای گرمایش خانه ها استفاده می شود. رادیاتورهای در دو نوع بخار و آب داغ با به گردش در آوردن هوا یا آب گرم که در منبع آب موتورخانه گرم می شوند و به داخل رادیاتورها پمپ شده اند، گرمای محیط را تأمین می کنند. در دهه های گذشته رادیاتورهای بخار کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند و اکثراً رادیاتورهای شوفاژ با آب گرم جای این نوع را در ساختمان ها گرفته اند.

با توجه به این که می توان گرمایش رادیاتور شوفاژ را در واحدهای مختلف و در همه جای مکان های ساختمان کنترل کرد، به همین دلیل همیشه جز محبوب ترین سیستم های گرمایشی است. مشعلی که در موتورخانه قرار دارد یک ترموستات در خود دارد که با رسیدن آب به درجه حرارت لازم، روی حالت پیلوت قرار می گیرد.

تعمیرات شوفاژ موارد متعددی را در بر می گیرد که شامل، تعمیر موتورخانه، هواگیری شوفاژ و سرویس نگهداری موتورخانه است. پس هزینه های این موارد بسیار متغیر هستند. به طور متوسط هزینه ای معادل 60000 تومان برای تنظیم مشعل موتورخانه در نظر گرفته می شود و این بخش تأثیر بسیاری در کارکرد بهینه و میزان مصرف کل مجموعه موتورخانه ایفا می کند. هنگامی که ایرادات دیگری نیز وجود دارد به عنوان مثال با بالا بردن درجه گرمای آب هنوز هم آب گردشی در ساختمان سرد است، تعمیرکاران مبدل و فیلترهای آن را با اسید شستشو می دهند. با توجه به این که قطعات زیاد است و زمان طولانی تری کار صورت می گیرد اکثراً تا 200000 تومان و حتی بیشتر باید هزینه کرد.

هزینه تعمیرات شوفاژ به صورت ساعتی

اکثر کارهای تأسیسات و فنی ممکن است با موارد غیرقابل پیش بینی روبرو شوند. به همین علت در اکثر اوقات پس از برآورد هزینه اولیه کار برای رفع عیوب و تعویض احتمالی قطعات و بخش های دیگر و طولانی تر شدن کار، هزینه های مازاد برآورد می شود و مدت زمان انجام کار که بیشتر شده نیز محاسبه و در نتیجه هزینه های اولیه بیشتر از برآورد اولیه هزینه خواهد شد.

تعمیرات شوفاژ و هواگیری

بیشترین کار تاسیساتی در اوایل فصل سرما، هواگیری شوفاژ است. برخی مواقع نیز سروصدای زیاد شوفاژ و گرم نشدن مناسب آن نیز باعث می شود تا رادیاتور هواگیری شود. اگر تعمیرات شوفاژ در موارد دیگر وجود نداشته باشد با باز کردن پیچ هواگیری و بیرون آمدن هوا مشکل برطرف می شود و نیازی به متخصص نیست. ولی بهتر است اگر اولین بار است این کار را به متخصص بسپارید. اولین مرحله برای راه اندازی شوفاژ هواگیری است و بعد پیلوت بویلر و منبع انبساط و دیگر بخش ها بررسی می شود. هواگیری ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد و اگر مدتهاست از آن استفاده نکرده اید این زمان بیشتر می شود. ایراد دیگری که زیاد اتفاق می افتد نیز فشار بویلر است.

جابجایی رادیاتور در پروسه تعمیر شوفاژ

مشتری های خانگی ممکن است سفارش هایی از قبیل جابجایی رادیاتور را نیز ثبت کنند. ممکن است پس از بازسازی خانه یا تعویض کارکرد فضاها نیاز به جابجایی رادیاتور باشد. با توجه به این که نیاز به کور کردن لوله های قبلی است و باید لوله کشی جدید انجام گیرد باید توسط فرد متخصص تأسیسات انجام شود.

اضافه کردن رادیاتور

در پروسه تعمیرات شوفاژ ممکن است اضافه کردن رادیاتور نیز به چشم آید. ممکن است ساکنین به گرمای بیشتری در فضای ساختمان نیاز داشته باشند و روش های مختلف برای بالا بردن گرما را نیز امتحان کرده باشند. همچنین ممکن است رادیاتور گذاری که توسط تیم تأسیسات ساختمان برای آن مکان در نظر گرفته شده کافی نباشد و نیاز باشد تعداد پره های رادیاتور افزایش یابد یا کلاً رادیاتور جدیدی نصب شود. هزینه اضافه کردن رادیاتور یا تعداد پره های آن به هزینه لوله کشی آب گرم و تعداد پره ها بستگی دارد.

تعویض رادیاتور در طی تعمیرات شوفاژ

آب برخی از مناطق حاوی ناخالصی و رسوب است. این رسوبات به مرور زمان منجر به خوردگی و آسیب به تأسیسات فلزی ساختمان می گردد. اگر رادیاتور شوفاژ دچار مشکل شود، شاهد پوسیدگی و زنگ زدگی و چکه کردن آب گرم از آن می شوید. تنها کاری که در این مورد می توانید بکنید تعویض رادیاتور موجود با یک یونیت رادیاتور دیگر است.

پیشنهادات برای تعمیرات شوفاژ

نگهداری و سرویس یا سرکشی مداوم از سیستم های موتورخانه و گرمایش می تواند از هزینه تعمیرات شوفاژ به مقدار زیاد و پردردسر جلوگیری کند. به همین علت متخصصین این حیطه پیشنهاد می کنند که مجتمع های ساختمانی با یک فرد فنی قرارداد ببندد تا سرویس منظم و همیشگی برای تعمیرات شوفاژ و موتورخانه داشته باشد. در این صورت هنگامی که ایرادی به وجود آید در همان مراحل اولیه با هزینه کمتر برطرف می شود. قرارداد طولانی مدت باعث می شود هزینه ها پایین تر آید و راندمان خوب موتورخانه نیز باعث شود تا هزینه های سوخت مورد استفاده نیز به مراتب کم تر شود.

ضمناً خدمات فوق توسط متخصصین تأسیسات ارائه می شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *