1اشاره
1اشاره
هزینه ساخت درب و پنجره UPVC

قیمت ساخت درب و پنجره UPVC چقدر است؟

هزینه ساخت درب و پنجره UPVC

درب و پنجره UPVC یک محصول تقریباً جدید است که به دلیل خاصیت هایی مانند عایق حرارت و صدا در شهرهای بزرگ و یا دارای آب و هوای نامناسب استفاده می شود. این امر باعث شده تا در سالهای اخیر اکثر افراد به فکر جایگزین کردن این محصولات به جای درب و پنجره های قدیمی شوند.

درب و پنجره UPVC و عواملی که بر هزینه ی ساخت آن ها تأثیر دارد

در درجه ی اول قیمت ساخت درب و پنجره UPVC به سه عامل بستگی دارد. رنگی و ساده بودن پروفیل UPVC، نوع متریال مورد استفاده و ابعاد و اندازه درب و پنجره و علاوه بر این موارد نحوه ی باز و بسته شدن که به صورت تک حالته و دو حالته شناخته می شود نیز بر قیمت آن متأثر است.

علاوه بر سفارشات درب و پنجره که به بناهای در حال ساخت برمی گردد، مشتریانی نیز هستند که با هدف نوسازی محل زندگی یا کار خود و بهبود بهره وری از منابع انرژی جهت جلوگیری از هدررفت انرژی یا عایق صدا کردن بناها سفارش پنجره های مختلف دو یا سه جداره UPVC می دهند.

با توجه به این که متریال موجود برای تولید درب و پنجره قیمت و ویژگی ها و حتی شرایط ساخت منحصر به خود را دارند، برای افراد عادی شاید سخت باشد که تصمیم بگیرند چه نوع پنجره ای را سفارش دهند و در خانه ی خود کار گذارند.

علاوه بر این که در درجه ی اول نوع و ابعاد پروفایل این محصولات بر قیمت آن ها اثر دارد، عوامل دیگری مانند کارهای بنایی و هزینه های حمل و نقل نیز بر این هزینه ها اضافه می شوند.

نوع پروفیل برای ساخت درب و پنجره UPVC

هر چند تمامی پروفیل های که در این نوع پنجره ها به کار رفته از نوع پی وی سی است؛ اما قطعاً کیفیت ها و در نهایت به تبع کیفیت قیمت های مختلفی را در بازار خواهند داشت و هر چه کیفیت بالاتر باشد گران تر هستند. همچنین قطر و ابعاد پروفیل از چند جداره بودن و قطر شیشه ای که بر روی آن نصب می شود تأثیر پذیر است.

علاوه بر این پروفایل های دارای رنگ نیز نسبت به نوع سفید قیمت بالاتری دارند و دارای دو نوع معمولی و لمینتی هستند که قیمت تمام شده مواد اولیه را دستخوش تغییر قرار می دهند.

یراق آلات ساخت درب و پنجره UPVC دوجداره

اکثر اوقات نحوه ی باز و بسته شدن پنجره ها از شرایط استفاده و موقعیت قرار گیری آن تبعیت می کند و در این زمینه همه چیز بر اساس شرایط بنا و سلیقه ی مشتری است ولی موقعیت قرارگیری پنجره بر نوع دستگیره و یراق آلاتی که برای آن به کار می رود تأثیر زیادی می گذارد. در این زمینه بهتر است به دلیل باز و بسته شدن زیاد پنجره از یراق آلات بی کیفیت صرفنظر کرد و حد پایین هزینه ها را مشخص نمود.

تعداد مناسب درب و پنجره UPVC برای نصب

پنجره های دوجداره بیشتر به ایجاد بهبود عایق سازی و مصرف انرژی استفاده می شوند. اگر بازسازی کلی بناهای قدیمی مد نظر است بهتر است به تعویض تمام پنجره ها اقدام کرد زیرا بر هزینه تأثیر زیادی دارد. پس اگر می خواهید به مرور تک تک پنجره ها را بهینه کنید برایتان به صرفه تر است که یک بار این کار را انجام دهید و پنجره ها را با هم تعویض کنید. این کار باعث می شود که هزینه نصب کلی نسبت به نصب تکی کمتر شود.

هزینه حمل و نقل درب و پنجره UPVC

هزینه ی دیگری که در خصوص ساخت و نصب درب و پنجره UPVC باید پرداخت کنید، هزینه های باربر است و جابجایی تا محل نصب است که دوری و نزدیکی محل و مقدار سفارش تعیین کننده ی هزینه است.

در صورت نیاز می توان از وانت بار که گنجایش بیشتری دارد بهره ببرید زیرا استفاده از جند وانت بار هزینه را بالاتر می برد.

آماده سازی درب و پنجره UPVC

برای آماده سازی باید پنجره های قبلی را بیرون آورید و بستر یا چهارچوب را برای نصب درب و پنجره UPVC آماده کنید. ممکن است بعد از تخلیه ی درب و پنجره های قدیمی نیاز باشد تا در محدوده ی نصب محصولات جدید، نیاز به ترمیم بخشی یا کل دیوار باشد. البته اگر از قاب پنجره های قبلی استفاده کنید در هزینه های خود صرفه جویی زیادی می کنید. در این مورد ممکن است عوامل محدود کننده ای وجود داشته باشند مثلاً این که درب و پنجره UPVC جدید بر روی قاب های قبلی قابل نصب نباشند یا شرایط دیوار برای این کار مهیا نباشد. اگر برای پنجره های جدید قاب کار بگذارید باید هزینه های بنایی و تخریب را نیز متقبل شوید.

هزینه شیشه درب و پنجره UPVC

مانند پروفیل UPVC هزینه ی شیشه ها نیز به صورت متری محاسبه شده و بر هزینه های ساخت درب و پنجره UPVC افزوده می شود. شیشه ها انواع مختلفی دارند که شامل دو جداره یا تک جداره بودن، ساده، رفلکس یا بازتابی بودن و … همگی می تواند بر قیمت تمام شده ی کار ساخت درب و پنجره UPVC تأثیر بگذارد و مبالغ را به مقدار زیادی بالا ببرد یا کم کند.

در آخر باید این نکته را یادآور شد که این خدمات توسط متخصصین آلومینیم سازی قابل ارائه است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *