1اشاره
1اشاره

قیمت ساخت و اجرای سقف کاذب چقدر است؟

هزینه اجرای سقف کاذب

سقف کاذب برای طراحی دکوراسیون داخلی و پنهان کردن تاسیسات و سیم کشی ها به کار می رود و دارای انواع مختلفی است که بسته به شرایط و سلیقه ی مشتری می توان مدل های مختلف آن را اجرا کرد. هزینه های آن نیز به نسبت نوع سقف کاذب متفاوت است.

عواملی که بر قیمت ساخت و اجرای سقف کاذب موثرند؟

سقف کاذب در معماری فضا و طراحی داخلی ساختمان به کار می رود و دو جنبه کاربردی مهم دارد. این عناصر معماری علاوه بر زیبایی که باعث ارزش افزوده دکوراسیون داخلی می شود، به عنوان یک عایق هدررفت انرژی و عایق صوتی کاربرد دارد. از این رو به وفور در فضاهای تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر موارد فوق، تنوع و سهولت نورپردازی و تعبیه ی تجهیزات صوتی و امنیتی مختلف به گونه ای که اختلالی در زیبایی و هماهنگی فضای داخلی ایجاد نکند دلیل استفاده زیاد از سقف کاذب است.

سقف کاذب در مراحل پایانی ساخت بنا اجرا می شود و المان های تأسیساتی و الکتریکی از آن عبور داده می شوند. هزینه ای که برای نصب و ساخت سقف کاذب، که در اکثر اوقات به دلیل بازسازی و نوسازی ساختمان های قدیمی تر انجام می گیرد، دارای تنوع زیادی است که ناشی از انواع سقف های مختلف موجود در بازار است. انواع سقف کاذب شامل موادی مانند چوبی و فلزات رنگین، گچی، شیشه ای و آهنی، سقف کاذب پی وی سی، سقف کاذب کامپوزیت و سقف کاذب آلومینیومی هستند که از آن ها می توان استفاده کرد.

انواع سقف کاذب

سقف کاذب رابیتز و اندود

رابیتز و اندود یک شبکه فلزی و آرماتور بندی کار به همراه یک روکش گچی روکار است. این سقف کاذب جز سنتی ترین روش هایی است که سیم کشی ها و کانال های کولر به کمک آن پنهان می شوند.

سقف کاذب کناف

کناف در سالهای اخیر جز رایج ترین انواع سقف کاذب است. نام این نوع سقف کاذب از روی شرکت آلمانی Knauf که بنیان گذار آن بوده انتخاب شده است. کناف از زیرساخت گالوانیزه فلزی و روکش هایی از جنس صفحات سیمان یا در اکثر مواقع گچی ساخته شده اند. این صفحات گچی بر روی زیرساخت فلزی با پیچ قرار می گیرند و یک اسکلت که با بتون پر شده است و در نهایت سطحی یکنواخت را ایجاد می کند. سقف کاذب کناف دارای مزایایی مانند سبکی و قابلیت رنگ آمیزی و نقاشی طبق سلیقه ی مشتری است و این مزایا باعث محبوبیت بیشتر آن شده است.

کناف در ساخت دیوارهای کاذب نیز مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه دیواری 10 تا 15 درصد سبکتر از دیوارهای معمولی است. کارهای دکوراتیو دیگری مانند گچبری های پیچیده و زنگ زدن تزئینی نیز روی کناف انجام می شود که می توانند جذاب باشند.

سقف کاذب ترکیبی یا آلومینیومی

این نوع سقف کاذب، پرکاربردترین و ارزان ترین نوع در ساختمان های تجاری و کارگاهی است. همراه اسکلت بندی و بستر آلومینیومی صفحاتی از جنس پلاستیک، پلکسی گلس و شیشه نیز حضور دارند و نصب سریع و راحت و هزینه ی کمی در بردارد که باعث شده کاربرد بالایی داشته باشد. در برخی از کشورها چوب جز مصالح محبوب است و قدیمی ترین نیز محسوب می شود از این رو می توان از آن در تزئینات سقف کاذب به زیبایی استفاده کرد و یا کارکردهای عملی مانند آکوستیک کردن سقف را برای با ارزش تر کردن محیط انجام داد.

سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی در یک مرحله با قرار دادن چارچوب چوبی روی اسکلت فولادی یا چهار تراش، قاب کار نصب می شود و در مرحله ی بعد صفحاتی چوبی از جنس چوب روس یا نراد به عنوان رویه کار نصب و پولیش داده می شوند.

سایر دسته بندی های سقف کاذب

دسته بندی های دیگری برای سقف کاذب در بازار وجود دارد که در اجرا و متریال با هم متفاوت اند. سقف کاذب های با سازه نمایان یا تایل گچی، تصویر دار و … از این نوع اند.

خدمات فوق توسط متخصصین دکوراسیون داخلی، آهنگری، بنایی و آلومینیوم سازی ارائه می شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *