1اشاره
1اشاره
هزینه اجرای لوله کشی سرد و گرم

قیمت لوله کشی سرد و گرم ساختمان چقدر است؟

هزینه اجرای لوله کشی سرد و گرم چقدر است؟

لوله کشی سرد و گرم جز کارهایی است که در ابتدای ساخت یک ساختمان یا برای تعمیر لوله کشی آسیب دیده انجام می گیرد. هزینه های لوله کشی با توجه به حجم کار و اقدامات حاشیه ای که باید صورت گیرد متغیر است. این کار توسط نیروهای متخصص که آگهی های آنها در سایت 1 اشاره ثبت شده است صورت می گیرد.

لوله کشی سرد و گرم و عوامل مؤثر بر قیمت آن

یکی از حیاتی ترین و مهم ترین بخش های تأسیساتی در یک ساختمان تجاری و مسکونی سیستم لوله کشی سرد و گرم است. به گونه ای که اگر نشتی های کوچک سریع به آن رسیدگی نشود هزینه های سنگینی دربر دارد. فشار آب پایین علاوه بر روی اعصاب بودن می تواند به علت نشتی بزرگ در پی و دیوارهای باشد و خسارت بالا بزند. برای جلوگیری از خطرات احتمالی و هزینه بیشتر بهتر است در ساختمان های قدیمی امن ترین کاری لوله کشی روکار و کور کردن لوله کشی قبلی است. این کار باید توسط افراد متخصص و با تجربه صورت گیرد. گاهی اوقات هزینه لوله کشی سرد و گرم در ساختمان شما بیشتر از تصور ما می شود چون مجری ممکن است مجبور شود کف و دیوارها را تخریب کند و بعد هم بازسازی شده و تر و تمیز به شما تحویل دهد. بیشتر افرادی که لوله کشی ساختمان انجام می دهند هزینه را بر اساس مصالح مصرفی و میزان کار مورد نیاز بیان می کنند. اجرای کار لوله کشی سرد و گرم ممکن است یک روز تا سه هفته زمان ببرد و این مسئله می تواند در هزینه ی کلی آن تأثیرگذار باشد.

حجم کار لوله کشی سرد و گرم

در ساختمان های بزرگتر متراژ کار لوله کشی بیشتر می شود و هر چه تعداد اتاق ها و طبقات و بخش ها بیشتر باشد سختی کار و پیچیدگی نیز بیشتر می شود. از این رو هزینه لوله کشی خانه های چند طبقه و دارای چند اتاق از خانه های با همان متراژ ولی با بخش های کمتر بیشتر می شود.

لوله کشی سرد و گرم با بیشتر شدن انشعابات مانند شیر آلات و سرویس های بهداشتی و سینک ظرفشویی نیز افزایش می یابد.

اکنون برای پایین آوردن هزینه ها می توانید تعمیرات لوله کشی را خود انجام دهید؛ مثلاً برای تعویض واشر سینک که در حال چکه کردن است به لوله کش نیاز نیست. البته برخی از کارها پیچیده تر است. اگر بخواهید بخشی از کارها را خودتان انجام دهید باید در زمینه لوله آب و ابزار اطلاعات داشته باشید.

نوع لوله کشی سرد و گرم

لوله های مورد استفاده در این بخش شامل موارد زیر است:

– لوله های چدنی

– لوله های PVC و پلاستیکی

– لوله های فولادی گالوانیزه و آهنی

لوله های چدنی هنوز هم پرکاربردترین در اجرای تأسیسات اصلی فاضلاب هستند و در فضای کوچک خانه کمتر استفاده می شوند. لوله های پلاستیکی با نام PVC در مصارف خانگی جایگزین لوله های پوسیده و توکار و یا ساختار پایه برای لوله کشی سرد و گرم استفاده می شوند. لوله های گالوانیزه برای فاضلاب منازل و ساختمان ها ارزان تر است و چندان برای پیمانکاران امروزی مقبول نیستند.

جمع آوری لوله کشی قدیمی

برخی از تأسیساتی ها هزینه های جدا برای جمع آوری لوله های قبلی و پوسیده دریافت می کنند. ولی برخی از این نیروها این هزینه را بر هزینه کلی جمع می زنند. با توجه به حجم بالایی که باید جهت جمع آوری لوله های قدیم تخریب شود، این کار به صرفه و منطقی نیست و سعی می شود این شبکه کور شود و بخش های مورد دار را از مدار سراسری خارج می کنند.

بسیاری از تأسیسات منازل و لوله کشی سرد و گرم و تهویه بعد از طراحی سقف کاذب اجرا می شوند. پس از لوله کشی رابیتز بندی صورت می گیرد و سقف کاذب کناف یا هر نوع دیگری بر اساس سلیقه مشتری نصب می گردد.

تخریب و بازسازی در لوله کشی سرد و گرم

افرادی که لوله کشی سرد و گرم انجام می دهند کار تخریب و بازسازی را می توانند خودشان انجام دهند یا با تیم متخصص در این زمینه هماهنگ کنند و بعد از پایان کار لوله کشی بازسازی بخش تخریب شده را به آنان واگذار کنند. اگر نیروی متخصص نمی تواند این کار را انجام دهد خودتان می توانید به راحتی یک بنا پیدا کنید که این عملیات را به اتمام برساند. البته باید قبل از شروع کار با نیروی متخصص لوله کشی سرد و گرم در مورد این کارها به توافق برسید تا در صورت نیاز برای بازسازی توسط خودتان برای هماهنگی با بنا اقدام کنید.

سختی آب و لوله کشی سرد و گرم

عمر شبکه لوله کشی و پوسیدگی لوله های ساختمان به مقدار زیادی متأثر از سختی آب در منطقه است. بهتر است در مورد میزان سختی آب محل زندگی خود اطلاعاتی که دارید را در اختیار نیروی متخصص لوله کشی قرار دهید تا هنگام اجرای لوله کشی سرد و گرم این مسئله را مد نظر قرار دهد. با این کار جلوی مخارج احتمالی که در آینده گریبانتان را می گیرد می ایستید و از خرابی های در این زمینه را می توانید بگیرید.

مجوزهای لازم از اداره آب و فاضلاب برای لوله کشی سرد و گرم

اگر از یک متخصص حرفه ای و متخصص برای لوله کشی سرد و گرم ساختمان خود کمک گرفته باشید، این مورد جز مواردی است که این فرد از آن ها به خوبی آگاه است و حتماً در این مورد با شما صحبت خواهد کرد. ولی باید در هر زمانی به کارهایی از قبیل جابجا کردن کنتور آب و … فکر کنید و یادتان باشد که بدون کسب مجوز و بی اطلاع از اداره ی آب و فاضلاب منطقه ای خود این کار را انجام ندهید.

خدماتی که در بالا توضیح داده شد تماماً توسط کادر متخصص در زمینه ی تأسیسات ساختمان ارائه می شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *