1اشاره
1اشاره
هزینه نصب ایزوگام

قیمت نصب ایزوگام چقدر است؟

هزینه نصب ایزوگام

ایزوگام و هزینه هایی که در بر دارد بسته به عوامل متعددی است که می تواند تغییراتی در قیمت نصب و خرید ایزوگام در بخش های مختلف داشته باشد. در این مقاله به بررسی این عوامل و میزان تأثیر آن ها بر روی هزینه ی تمام شده ای ایزوگام می پردازیم تا بتوان یک برآورد خوبی از قیمت ها داشت.

عواملی که بر قیمت نصب ایزوگام تأثیر دارند

ایزوگام در اصل نام تجاری برای عایق های مربوط به نم و رطوبت است. این عایق ها در محل های مختلف و ساختمان ها نصب می شود و جایگزین شیوه های سنتی و قیر و گونی است. ایزوگام از نظر ماندگاری و نصب مزیت بیشتری دارد. این محصول شامل الیاف و ورقه هایی است که از جنس آلومینیوم، تیشو و پلی استر است و با قیر به هم اتصال داده شده اند. ماده ی اصلی و تشکیل دهنده در این عایق، قیر است و از آن در عایق کردن استخرها، پشت بام ها، کانال های آبیاری، پی، ساختمان ها و … استفاده می شود. دو نوع دمیده یا پلیمری بیشترین مورد استفاده را دارند.

هزینه نصب ایزوگام بر اساس عواملی مانند متراژ کار، مساحت، حمل و نقل و رفت و آمد، نوع مصالح مورد نیاز و علاوه بر این موارد به آماده سازی و زیرسازی بستگی دارد. انواع مختلف ایزوگام مانند نوع تک لایه و نوع دو لایه که شامل پلی استر و تیشو، یا ایزوگام و روکش آلومینیوم می شود از لحاظ قیمت با هم متفاوت اند. البته هزینه نصب این ایزوگام ها با هم تفاوت چندانی ندارد.

در این مقاله عوامل مؤثر بر هزینه ی ایزوگام را مورد بررسی قرار می دهیم.

ابعاد متراژ بر حسب مترمربع ایزوگام

مساحت فضای ایزوگام اولین و در عین حال مهم ترین عامل در برآورد هزینه ایزوگام است. متخصصان قیمت گذاری ها را بر اساس متر انجام می دهند. میزان پوشش ایزوگام مورد نیاز بر اساس متراژ تعیین می شود. هر چه متراژ بزرگ تر باشد هزینه ی نصب کم تر می شود. به طور معمول افراد فروشنده ی ایزوگام نیرو و شرایط اجرا و نصب را نیز فراهم می آورند.

حمل و نقل و تأثیر آن بر هزینه ایزوگام

هزینه ی حمل و نقل پوشش های عایق و کپسول در کنار دیگر لوازم مورد نیاز هزینه ی عمده ی دیگر برای اجرا و نصب ایزوگام است. به طور معمول هزینه رفت و آمد نسبت به محله متغیر است. همچنین رساندن این لوازم به محل نصب هر چقدر سخت تر باشد هزینه بالاتر می رود. اگر متراژ آنقدر بالا باشد که از دو وسیله ی نقلیه استفاده شود بدون شک هزینه ایزوگام و دستمزد کارگران بالاتر می رود.

شیب بندی، زیر سازی و کفسازی برای نصب ایزوگام

هدفی که ایزوگام دنبال می کند افزایش مقاومت سطح در مقابل نفوذ رطوبت است. در محل هایی مانند پشت بام ها که جمع شدن آن باران را ممکن است در پی داشته باشد، شیب سطح نیز اهمیت پیدا می کند. به طور معمول مهم ترین مرحله ای که قبل از نصب ایزوگام صورت می گیرد، آماده سازی و شیب دادن مناسب برای کف به سمت چاهک ها یا ناودان های خروجی آب باران یا شستشو است. از این رو بهتر است که نصاب ایزوگام هنگام برآورد قیمت اولیه برای نصب و اجرای ایزوگام، هزینه های مانند آماده سازی را نیز برآورد کند. حتی ممکن است زیرسازی به مصالح هم نیاز داشته باشد و این موارد هم باید مورد توجه قرار گیرد.

خدمات فوق توسط متخصصان ایزوگام انجام می گیرد

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *