1اشاره
1اشاره
قیمت نظافت منزل

قیمت نظافت منزل چقدر است؟

نظافت منزل و عوامل مؤثر بر قیمت آن

نظافت منزل از جمله خدماتی است که توسط شرکت های خدمات نظافتی ارائه می شود و با توجه به کاری که مشتری سفارش می دهد قیمت گذاری صورت می گیرد. هزینه نظافت منزل بسته به موارد متعددی تغییر می کند و می توان این موارد را بررسی کرد.

هزینه سرویس و نظافت منزل به صورت کلی یا ساعتی صورت می گیرد. از جمله عواملی که بر این هزینه تأثیر گذار است، زن یا مرد بودن نیروی نظافت است. یکی از پرسفارش ترین بخش های یک شرکت خدمات نظافتی یا خدمات منزل، سرویس نظافت منزل است که توسط این نیروها ارائه می شود. برخی از افراد به جای این که از خدمات شرکت های نظافتی و خدماتی استفاده کنند، از یک کارگر نظافت منزل که توسط آشنایان معرفی می شود کمک می گیرند؛ اما برخی از افراد ترجیح می دهند از آگهی هایی که برای نظافت ساختمان در سایت هایی مانند سایت نیازمندی ثبت شده است بر اساس نیاز و معیارهای خود یکی را انتخاب کنند.

سابقه ی شرکت های خدماتی و نحوه ی ضمانت گرفتن از نیروهای خود در بالا بردن اعتماد مشتریان اهمیت زیادی دارد و باعث می شود امن و مطمئن بودن شرکت ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

در اکثر شرکت های خدماتی علاوه بر نظافت منزل، خدمات دیگری مانند سرویس دهی در مواردی مانند قبل و بعد از جشن ها و مجالس و یا آماده سازی و نظافت خانه های نوساز جهت اسباب کشی ارائه می دهند. مشتریان این شرکت ها می توانند به دو صورت قراردادهای ماهانه یا هفتگی و یا به صورت یک باره از این خدمات استفاده کنند. موارد مختلفی بر هزینه نظافت منزل موثرند که شامل تعداد اتاق خواب، متراژ خانه، تعداد سرویس های بهداشتی و مواد شوینده ی مصرفی می باشند. البته شرکت های خدماتی به صورت متنوع برآورد قیمت انجام می دهند که می توانید از آن ها اطلاع یابید.

برآورد هزینه نظافت منزل

اکثر شرکت هایی از این قبیل هزینه پایه ای معادل 40/000 تومان برای 4 ساعت کار نیروی خدماتی آقا برای نظافت منزل به مشتری اعلام می کنند. البته این دسمتزد پایه برای نیروی خانم حدود 10 تا 15 هزار تومان بیشتر است. به طور کلی هزینه نظافت منزل به صورت ساعتی است و در بیشتر شهرهای بزرگ قیمت در همین محدوده است.

متراژ خانه و تأثیر آن بر هزینه نظافت منزل

با توجه به مطالب قبل نظافت منزل به صورت ساعتی قیمت گذاری می شود ولی قطعاً متراژ فضا بر ساعت نظافت نیز تأثیر دارد و ممکن است تعداد نیروی خدماتی را نیز افزایش دهد که همگی بر قیمت کلی موثرند. همچنین ممکن است در خانه های بزرگ تر تعداد سرویس های بهداشتی بیشتر باشد.

تعداد اتاق های خانه

هر چه فضا یکپارچه تر باشد زمان کمتری برای نظافت می برد. ولی تعداد اتاق های بیشتر جزئیات و زمان کار و نیروی بیشتری نیاز دارد که قیمت کلی را بالا می برد. البته برخی از شرکت ها به طور کلی و بر مبنای تخمین 8 یا 10 ساعت دسمتزد کارگر را اعلام می کند.

تعداد سرویس های بهداشتی

سرویس های بهداشتی معمولاً از دیگر جاها کثیف ترند و مشتریان برای ان ها حساسیت بیشتری دارند. از این رو دقت بیشتری نیاز دارند.

انواع نظافت منزل

نظافت منزل به صورت استاندارد

به طور عادی این خدمت شامل مرتب کردن خانه، نظافت آشپزخانه، جارو و تی کشی، گردگیری وسایل خانه، نظافت اتاق ها و سرویس بهداشتی است. البته برخی از نقاط که دقت بیشتری نیاز دارند بر هزینه کل به دلیل افزایش زمان تأثیر گذارند.

نظافت پنجره ها و دیوارها

بیشترین تقاضایی که برای این موارد صورت می گیرد در پایان تابستان و قبل از عید است. معمولاً شرکت های نظافتی نیروهای آقا را برای این خدمات به شما پیشنهاد می دهند. معمولاً 4 ساعت زمان برای این کار کم است و اگر شما این خدمات را سفارش دهید معمولاً نیروی آقا را برای 8 ساعت رزرو به شما پیشنهاد می دهند.

خانه تکانی و نظافت منزل

از پرتعداد ترین و محبوب ترین سفارشات در زمینه ی نظافت منزل مربوط به پایان سال و قبل از عید است. این سفارش ها اکثراً در بازه زمانی 8 ساعته و بیشتر صورت می گیرد. در بعضی مواقع درخواست مشتری برای شستشوی قالی و فرش و مبلمان نیز وجود دارد و در این صورت کار نظافت منزل طی دو جلسه یا دو روز صورت می گیرد.

تعداد دفعات سفارش نظافت منزل

برخی از مشتری ها برنامه ای منظم برای نظافت محل کار و منزل خود دارند. از این رو معمولاً هزینه های کمتری را پرداخت می کنند. تعدادی از شرکت های خدمات نظافت منزل دارای پکیج یا باندل هایی هستند که تخفیف هایی را برای این نوع مشتریان به همراه دارد. همچنین یک نیروی خدماتی زمانی که به صورت منظم منزل و یا راه پله و محل کار را تمیز می کند نیاز به صرف انرژی کمتری برای هر بار تمیزکاری دارد؛ زیرا محلی که به صورت منظم تمیز می شود نسبت به نظافت دیگر محل ها کثیفی کمتری دارد و زودتر تمیز می شود. به طور کلی داشتن این نوع سفارشات دائمی و داشتن مشتری وفادار یک معامله ی دو سر سود است که به نفع دو طرف می باشد.

آقا یا خانم بودن نیروی نظافت منزل

در برخی اوقات مشتریان بر روی جنسیت نیروی نظافت حساسیت دارند. به عنوان مثال وقتی یک خانم در خانه تنهاست معمولاً ترجیحم می دهد نیروی خانم برای نظافت استخدام کند. همچنین زمانی که کار به نیروی فیزیکی نیاز دارد نیروی آقا ترجیح داده می شود. به دلیل کم تر بودن نیروهای نظافت منزل خانم و در نظر گرفتن سختی کار قیمت پایه ی بیشتری نسبت به نیروی آقا در نظر گرفته می شود و دستمزد نیروی نظافتی خانم نسبت به آقایان بیشتر است.

خدمات فوق توسط نیروی متخصص نظافت صورت می گیرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *