1اشاره
1اشاره
قیمت نقاشی ساختمان

قیمت نقاشی ساختمان چقدر است؟

هزینه نقاشی ساختمان و عوامل موثر بر آن

نقاشی ساختمان کاری است که هر چند وقت یک بار برای فضاهای مختلف مورد نیاز است. هزینه ی نقاشی منازل و ساختمان ها بسته به موارد متعددی است که هر کدام به نوعی بر افزایش و کاهش هزینه ها مؤثرند. این موارد را برای برآورد هزینه ها با هم بررسی می کنیم.

نقاشی ساختمان خدماتی مانند بتونه کاری، زیرسازی و رنگ زدن دیوار،سقف و در و پنجره ها را شامل می شود و در خانه ها، فضاهای تجاری و شرکت ها از آن استفاده می شود.

برخی افراد خود کار نقاشی را انجام می دهند اما اگر جز کسانی هستید که دوست دارند تمام کارهای ساختمان خود را به فرد متخصص بدهند یا هر چند وقت یک بار دوست دارند به صورت استاندارد کار نقاشی را انجام دهند، ابتدا باید عوامل تأثیر گذار بر هزینه ی نقاشی را بررسی کنید.

انواع رنگ های مورد استفاده در نقاشی ساختمان

– رنگ روغنی مات

– رنگ مولتی کالر

– رنگ پلاستیک

– رنگ بلکا

– پتینه کاری

– رنگ روغنی براق

– رنگ اکریلیک

باید توجه داشته باشید که هر یک از این رنگ ها به گونه ای خاص استفاده می شوند و نوع رنگ در هزینه ی تمام شده ی نقاشی ساختمان تأثیر دارد.

متراژ فضا برای نقاشی ساختمان

مساحت سقف و دیوارها بیشترین تأثیر را بر هزینه ی نقاشی ساختمان دارد. این عامل رنگ مصرفی برای نقاشی را تعیین می کند و هزینه ای که در این خدمات صرف مواد اولیه می شود مربوط به این بخش کار است. هر چند در مواردی که فضا بیشتر است زمان بیشتری نیز صرف کار می شود ولی باز هم هزینه رنگ بسیار بالاتر از نیروی کار است.

تعداد اتاق ها برای نقاشی ساختمان

هر چه تعداد اتاق ها بیشتر باشد نقاشی ساختمان زمان بیشتری می گیرد زیرا هر چه فضا یکپارچه تر باشد رنگ رزی آسان تر است و انرژی کمتری می گیرد. اگر کار نقاشی به صورت کامل به نقاش ساختمان ماهر واگذار شود این موارد بصورت کلی برآورد و محاسبه می شود.

برآورد هزینه نقاشی ساختمان

برای اکثر بخش های مختلف ساختمان، نقاشان بر اساس مترمربع متراژ هزینه را برآورد می کنند. ارتفاع سقف نیز بر قیمت گذاری تأثیر دارد. برای فهم بهتر موضوع یک نحوه قیمت گذاری نقاشی را برای ساختمان بررسی می کنیم:

برای محاسبه ی حجم کار برای نقاشی دیوار ها متراژ خانه در عدد 3 ضرب می شود. به عنوان مثال یک خانه ی 50 متری 150 مترمربع سطح دارد که باید رنگ آمیزی شود و مساحت سقف نیز که برابر مساحت خانه است نیز محاسبه و جمعاً 200 مترمربع فضا داریم.

در حالت استاندارد برای بخش هایی مانند سقف آشپزخانه، دستشویی و حمام، دیوارها رنگ روغنی درجه یک و بقیه بخش ها رنگ پلاستیک درجه یک استفاده می شود. اگر هزینه ی میانگین که متوسط رنگ روغن و پلاستیک است را برای دیوار و سقف حدود 7000 تومان در نظر بگیریم برای یک خانه 50 متری حدود 1500000 تومان هزینه بر می دارد.

اگر می خواهید به صورت دقیق بررسی کنید که با شرایط ویژه کار نقاشی منزل تان چقدر تمام می شود باید با یک نقاش ساختمان ماهر در این باره صحبت کنید. سپس با جواب دادن سؤالات نقاش سفارش خود را ثبت کنید و با یک نقاش ماهر در تماس باشید تا در جریان جزئیات کار قرار گیرید.

بافت دیوار

دیوارهای که غیر گچی هستند یا روی آن ها کار شده و بافت دارند یا مصالح مانند آجرهای تزئینی در آن ها به کار گرفته شده است، رنگ بیشتری مصرف می کنند و نتیجه نهایی هزینه های بیشتری برای نقاشی ساختمان در بر دارد.

مقدار رنگ مصرفی برای نقاشی ساختمان

هر چه رنگ کیفیت بهتری یا برند معروف تری داشته باشد، قطعاً بر هزینه کار نقاشی ساختمان تأثیر بیشتری دارد. به طور معمول برای هر اتاق یک سطل کامل و برای فضاهای کوچکتر مانند دستشویی و حمام رنگ کمتری استفاده می شود.

ظریف کاری و جزئیات درنقاشی ساختمان

برخی جاها مانند دیوارهای گچ بری و سقف کاذب ها که بخش های کار شده دارند و متریال آن ها متفاوت است هزینه نقاشی را تغییر می دهند. علاوه بر این رنگ کاری چهارچوب در و پنجره هزینه نقاشی را بالا می برد زیرا به زیرسازی اولیه و کار بیشتری برای آماده سازی نیاز دارد. ولی نقاش ساختمان اکثر اوقات خودش این کارها را نیز انجام می دهد.

تعمیرات و اصلاحات برای نقاشی ساختمان

برخی از فضاهای تقریباً قدیمی بسترسازی و زیرسازی را به هزینه های کار نقاشی می افزایند. ساختمان های که نازک کاری آن ها تازه انجام شده و برای اولین بار قرار است رنگ شوند، باید مورد بتونه کاری و سمباده کاری قرار گیرند که کاری زمان بر است. همچنین بخش هایی که مدت زمان زیادی از نقاشی قبلی آن ها گذشته است نیز باید زیرسازی شوند و هزینه ی بیشتری برای نقاشی می طلبند. در برخی پروژه ها به علت رطوبت و نم که به وجود آمده در دیوارها و سقف باید عایق بندی صورت گیرد. البته این کار توسط دو نیروی متخصص جداگانه کار می شود ولی زیرسازی آن باعث بالا رفتن هزینه ی کار خواهد شد.

هزینه های رفت و آمد نقاش ساختمان

برای پروژه هایی که مکانی برای اسکان کارگران و نقاش وجود ندارد، هزینه های رفت و آمد نیز به هزینه ی پروژه افزوده می شود. حتی در بیشتر مواقع به طور کلی این هزینه در ابتدا بر روی هزینه ی نقاشی محاسبه می شود و به کارفرما اعلام می گردد.

آماده سازی کار برای کاهش هزینه های نقاشی ساختمان

البته می توان با یک سری تدابیر و کارهای جزئی و آماده سازی های اولیه، نقاشی ساختمان را با هزینه ی کمتری انجام داد. به عنوان مثال با پوشاندن کلید و پریزها یا باز کردن آن ها زمان کار نقاش را کمتر می کند و باعث می شود با توجه به کمتر شدن ساعات کار، هزینه ی مورد نیاز نیز کمتر شود.

یک سری کارهای آماده سازی دیگر نیز کمک می کنند که هم از نظر مالی و هم از نظر نظافت و تمیز کردن محیط وقت و انرژی و هزینه ی کمتری را بپردازید؛ مانند این که بخش های را که قرار نیست نقاشی شوند، با یک نایلون ترجیحاً چسب دار بپوشانید و بخش هایی مانند کف خانه را نیز با پلاستیک، روزنامه باطله و یا پوشش های پارچه ای به خوبی بپوشانید تا قطرات رنگ بر روی فضا باعث ایجاد تمیزکاری سخت تر نشود.

کار نقاشی ساختمان توسط متخصصین دکوراسیون داخلی انجام می گیرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *