1اشاره
1اشاره
قیمت کناف

قیمت کناف چقدر است؟

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کناف

هزینه کناف متأثر از موارد مختلفی مانند مواد اولیه و حجم کار و بسیاری موارد دیگر است که توسط یک متخصص سقف و دیوار کاذب می تواند تعیین شود. این هزینه ها در پروژه های مختلف تفاوت های بسیاری ممکن است با هم داشته باشند که معمولاً با بازدید از پروژه به صورت تقریبی تعیین می شود.

دیوارهای کاذب یا کناف در خانه ها، ساختمان های تجاری یا اداره ها و مجتمع ها به عنوان یک روش برای تمام شدن اتاق یا فضا بعد از تغییر دکوراسیون یا بازسازی توسط نیروهای متخصص نصب می شود. مجریان و بناهای دیوارهای کاذب و کناف برای به پایان رساندن پایه ها، پارکینگ و به اتمام رساندن گاراژ، ایجاد فضای اضافه و تمام فضای داخلی جهت ساخت و سازهای جدید از کناف استفاده می کنند. کاربری های دیگری مانند رفع نم و رطوبت دیوارها و سقف ها، رفع ترک دیوارها و سقف ها، چکه کردن سقف و … توسط این متخصصین انجام می شود. این افراد اکثراً می توانند کارهای اتصالات را انجام دهند، دیوارها و سقف کاذب جدید را جایگزین قدیمی کنند، بافت های خاص را ایجاد کنند. هر چه مجری کناف با سابقه تر باشد، تخمین قیمت دقیق تری برای پروژه های دیوار و سقف کاذب انجام می دهد. علاوه بر این مجریان عمومی به دلیل این که درصدی را تحت عنوان سود برای خود بر روی قیمت مجری دیوار می کشند معمولاً قیمت گران تری ارائه می دهند. از این رو قیمت نهایی سقف و دیوار کاذب متأثر از عوامل مختلفی است.

تأثیر کار، مواد و آماد سازی بر هزینه کناف

متخصصین این کار بعد از بازدید از محل و تخمین عواملی مانند هزینه کارگر، مواد، میزان کار آماده سازی و … تخمین هزینه انجام می دهند. یک متخصص بعد از بازدید و تخمین روز و ساعت کار برای هزینه ی خود و کارگران پیشنهاد قیمت آماده می کند سپس هزینه های ایاب و ذهاب، مواد و عوامل غیر قابل پیش بینی را به آن می افزاید. عوامل غیر قابل پیش بینی از کار در یک پروژه با مجری و سازنده و ابعاد کار که ممکن است تغییر کند تأثیر می گیرد.

متخصصین تخمین هزینه کناف را بر اساس قیمت مشخص در هر مترمربع و برخی از آن ها بر اساس ترکیبی از حجم کار و زمان کار انجام می دهند.

ترمیم و هزینه کناف

ترک و سوراخ های ظریف و ریز پس از مدتی بر روی دیوارها و سقف های کاذب پدیدار می شود. متخصص اجرای کناف حدود 250 تا 350 هزار تومان برای ترمیم دیوار کاذب بدون هزینه های دیگر مانند نقاشی که می تواند هزینه را تا 550 هزار تومان بالا ببرد دریافت می کند. این متخصص عنوان می کند که احتمالاً قیمت های او از رقیبانش بالاتر است زیرا تیمش برای ایجاد یک سطح صاف با بهترین کیفیت ظریف کاری و طول عمر بالا نهایت تلاش خود را می کنند.

مقایسه هزینه کناف ساخت و ساز جدید و بازسازی

متخصص نصب دیوار کاذب می گوید، اجرای دیوار و سقف کاذب بر اساس مترمربع یا صفحه در ساختمان نوساز از نصب در حین تغییر دکوراسیون و بازسازی بسیار ارزان تر است؛ زیرا در هنگام بازسازی و تغییر دکوراسیون کار به بخش های مختلف خانه ربط پیدا می کند؛ اما در دیوارهای جدید مجری می تواند بین 8 تا 12 بورد را در ساعت نصب کند و کار ساده تری است.

مواد اولیه و تأثیر آن بر هزینه کناف

ضخامت و درجه بندی های مختلفی در مواد اولیه دیوار و سقف کاذب دیده می شود؛ مثلاً دیوارهای گاراژ پشت اتاق نشیمن حدود 2 سانتی متر ضخامت دارند و ضد حریق هستند. ولی یک بورد استاندارد مسکونی ضخامتی در حدود 1.3 سانتی متر دارد. بسیاری از مجریان از مواد ضد حریق در سقف گاراژها نیز بهره می برند.

نظر یک متخصص این است که بین 15 تا 50 درصد کل هزینه کناف بر اساس حجم و اندازه ی کار، مختص مواد اولیه است. به عنوان مثال، کارهایی مانند برداشتن ابزار، تخلیه ابزار، رفت و آمد، انجام کار و تکرار اعمال قبلی باعث می شود تا عملیات ترمیم نسبت به مواد اولیه مانند بوردها در اندازه های متنوع، انواع پیچ ها و باقی مانده های گچ به کارگر بیشتری نیاز داشته باشد.

علاوه بر موارد فوق، متخصصین دیوار کاذب و سقف باید یک سری هزینه های دیگر بابت خودرو و تعمیر خودرو، ابزار، بیمه، کارگر، بازاریابی و … پرداخت کند. با توجه به بزرگ بودن شرکت هزینه های مازاد هزینه کناف می تواند بسیار بالا باشد و بر هزینه کناف و دیوار و سقف کاذب مؤثر است. علاوه بر این هزینه های مربوط به کارگری و محل زندگی نیز می تواند بر قیمت پروژه تأثیر داشته باشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *