1اشاره
1اشاره
مزایا و معایب چمدان های چرخ دار و کوله پشتی

مزایا و معایب چمدان های چرخ دار و کوله پشتی

یکی از سوال هایی که گردشگران به طور مکرر می پرسند این است که کدام یکی برای سفر بهتر هستند چمدان های چرخ دار یا کوله پشتی؟ این موضوع دغدغه ی ذهنی خیلی از افرادی است که زیاد سفر می کنند و مسافرت های طولانی ای دارند. طبیعتا حتی اگر با هواپیما هم سفر کنید باز هم مجبورید مسیری را با پای پیاده بروید، پس اینجاست که راحتی و سبک بودن و کارایی وسیله اهمیت پیدا می کند.

اگر بین انتخاب یکی از این دو مردد هستید، اولین سوالی که باید بپرسید این است که مجبورید بار و بنه تان را هر جا که می روید همراهتان ببرید یا فقط می خواهید آن را گوشه ای بگذارید؟ در زیر مزایا و معایب چمدان های چرخ دار و کوله پشتی گفته می شود تا بتوانید راحت تر در این باره تصمیم بگیرید:

مزایا و معایب چمدان های چرخ دار

جنبه های مثبت

• یکی از خوبی های چمدان های چرخ دار این است که می توانید آن را روی زمین بکشید و اگر جایی هم زمین طوری بود که نمی توانستید آن را بکشید، دسته ی آن را جمع می کنید و روی پشت تان قرار می دهید. این موضوع فقط مختص وقتی که بخواهید به طبیعت گردی بروید نیست بلکه در آب و هوای بارانی، وقتی زمین گلی و ناصاف است، وقتی تعداد زیادی پله در جلوی راهتان است یا در خیابان های سنگ فرش شده هم کاربرد دارد.

• چمدان های چرخ دار بسیار کارآمد هستند و می توانید به راحتی هر آنچه که لازم دارید را در آن ها جای داده و در مواقع مورد نیاز به راحتی پیدا کنید (دسترسی خوبی دارند).

• کیفیت و تنوع این نوع چمدان های در سال های اخیر بسیار بیشتر شده است، انواع مدل هایی که امروزه در فروشگاه ها به چشم می خورند، بسیار سبک و راحت هستند و جابه جایی آسانی دارند و در نتیجه رنج انتخاب وسیعی در پیش رو دارید.

جنبه های منفی

• وقتی وسایل زیادی نداشته باشید و بخواهید از آن به عنوان چمدان استفاده کنید، فضای منفی زیادی در آن وجود دارد که بی دلیل باعث بیشتر شدن وزن چمدان می شود.

• اگر هم بخواهید از آن به عنوان کوله استفاده کنید، مجبورید وزن اضافه ی دسته و چرخ ها را هم تحمل کنید و علاوه بر این از آنجاییکه چرخ ها عمودی هستند، حین راه رفتن بعد از مدتی مدام در کمرتان فرو می روند.

مزایا و معایب کوله پشتی

جنبه های مثبت

• خوشبختانه کوله پشتی ها در اندازه، تنوع بسیار بالایی دارند و یکی از بزگترین خوبی هایی که دارند این است که هم برای خانم ها و هم آقایان طراحی شده اند و بنابراین می توانید چمدان متناسب با خودان را انتخاب کنید. این موضوع باعث می شود که بتوانید حتی برای طولانی ترین پیاده روی ها هم آماده شوید.

• اگر قرار است در حین سفر زیاد پیاده روی کنید، کوله پشتی ها به دلیل راحتی ای که دارند، انتخاب بهتری هستند.

جنبه های منفی

• شاید بزرگترین عیب کوله پشتی ها این باشد که بیشتر برای سفرهای جاده ای، طبیعت گردی و بطور کلی پیاده روی مناسب هستند که این به معنای تک بعدی بودن استفاده ی آنهاست.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *