1اشاره
1اشاره
پرفروش ترین مانیتور‌های بازار ایران

پرفروش ترین مانیتور‌های بازار ایران

پرفروش ترین مانیتور‌های بازار ایران | نیازمندیهای 1اشاره

شاید تصور کنید که در خرید کامپیوترهای شخصی مانیتور، پایین‌تری درجه از اهمیت را داشته و بهتر است که بخش عظیمی از دقت و تمرکز خود را بر روی سایر سخت افزارها قرار دهید اما حقیقت آن است که این قطعه همانند سایر قطعات اصلی، جزء مهمی از کامپیوتر محسوب شده و بدون توجه به آن که چه قدرت خروجی تصویر از آن انتظار دارید و یا از کامپیوتر چه استفاده‌هایی می‌کنید می تواند بخش مهم و قابل توجه در کامپوتر شما می‌باشد.
امروزه به دلیل تحریم‌های موجود و کاهش جنس در بازارایران، قیمت مانیتور نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و البته اثر تحریم‌ها نیز باعث شده تا مخاطبان گزینه‌های کمتر و محدودتری جهت انتخاب مانیتور داشته باشند. با وجود این توصیفات، آنچه به طور مستقیم بر روی قیمت نهایی مانیتور اثرگذار است، اندازه (اینچ)، سرعت پاسخگویی و وضوح تصویر می‌باشد که البته کیفیت تصویر هر محصول متناسب با مشخصات ارائه شده می‌باشد.
البته بهتر است این نکته را نیز یاد آورشویم که اگر از کامپیوتر خود جهت بازی و سرگرمی به طور ویژه استفاده نمی‌کنید نیازی نیست مانیتورهایی را خریداری نمایید که از نظر زمان پاسخگویی در سطح بالایی باشند. البته دقت کنید که امروزه محصولات الترا اچ دی دی غالباً کارایی لازم و کافی را برای کامپیوترهای شخصی ندارند و در نهایت گزینه‌های فول اچ دی می‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد. در ادامه به چند نمونه از مانیتورهای موجود در بازارمی پردازیم.

Gplus GDM-۲۲۵ JN (۲۲ اینچ)

تحریم‌های موجود سبب شده تا شرکت ال جی سابق با نام جی پلاس در ایران به فعالیت بپردازد. یکی از محصولات قابل رائه در این شرکت (جی پلاس) مانیتور JN۲۲۵ GDM- می‌باشد که در گروه میان رده قرار داشته و پنل Va را داراست. البته لازم به ذکر است که شفاقیت این پنل نسبت به IPS کمتر است اما یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که ساعات زیادی را در طول روز مشغول کار با کامپیوتر هستند زیرا مزیت این مانیتورها نسبت به بقیه آن است که اثرات خستگی چشم کمتر احساس می‌شود.

این مانیتور دارای روکش مات (Anti-Glare) می‌باشد که از انعکاس نور جلوگیری کرده و در نتیجه شما می‌توانید با خیالی آسوده از این محصول درمکان های پر نور نیز استفاده نمایید. انتقال تصویر در مانیتورهای JN۲۲۵GDM- توسط درگاه‌های HDMI و VGA انجام می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب و پر طرفدار این مانیتورها، وجود جک ۳.۵ میلی متری صداست. این بدان معناست که شما با اتصال هدفون و اسپیکرتان را به این محصول می‌توانید صدای شفاف و با کیفیتی را تجربه نمایید. در نهایت و به طور کلی اگر در جست و جوی مانیتوری شیک، با دوام و ظریف هستید، ما به شما مانیتور JN۲۲۵GDM- را به عنوان یکی از گزینه های خوب و برتر معرفی می‌کنیم.

X-Vision XT۲۲۱۰H (۲۱.۵ اینچ)

در تولید مانیتور X-Vision مدل H۲۲۱۰XT از صفحه نمایشگر TN استفاده شده است. البته به جهت محدود نشدن زاویه دید و کاهش آن، از پنلی استفاده شده است که زاویه دید ۱۷۸ در ۱۷۸ داشته باشد. یکی ازویژگی های مفید صفحه نمایش TN در مقابل IPS، زمان پاسخگویی آن است که به مراتب کمترمی باشد (حدوداً یک میلی ثانیه) این مساله باعث شده است تا تصاویر با وضوح بالایی دیده شوند. اما بهتر است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در مانیتور X۲۲۱۰XT، زمان پاسخگویی ثبت شده ۶.۵ میلی ثانیه است که این زمان نسبتاً بالایی برای کسانی است که در هنگام تماشای فیلم و یا اجرای بازی، انتظار یک تجربه خوب و سرغت بالا در پردازش تصویر را دارند .

خوب است بدانید که صفحه نمایش این محصول قابلیت پخش تصاویر با نسبت ۱۶:۹ را داشته و کنتراست تصویر آن ۳۰۰۰:۱ می‌باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت مانیتور X-Vision مدل H۲۲۱۰XT وجود نور پس زمینه LED می‌باشد همچنین دارا بودن دو درگاه HDML و VGA و خروجی هدفون از دیگر مزایای این محصول است. مانیتور ایکس ویژن مدل H۲۲۱۰XT سایر ۲۱.۵ اینچ مانند دیگر تولیدات ایکس وژن از کیفیت خوب و قابل قبولی در ساخت وهمچنین طراحی شیک و به روزی برخوردار است.
این محصول ذکر شده در گروه مانیتورهای مقرون به صرفه و ارزان قیمت ایکس ویژن قرار دارد و بهتر است که از آن توقع و انتظار قابلیت خاص و تکنولوژی فوق العاده ای نداشته باشید اما با تمام این تفاسیر، مزایای قابل توجهی دارد که می‌تواند آن را به یک انتخاب خوب در رنج قیمت خود تبدیل کند و آن ابعاد بزرگ، کیفیت FULL HD تصاویر، پنل ۱۷۸ در ۱۷۸ که پیش از این ذکر شد و قابلیت سوییچ کردن همزمان دو تصویر می‌باشد البته این مانیتور را می‌توانید بر روی دیوار نیز نصب نمایید. همچنین در گاه HDMI آن به شما این فرصت را می‌دهد تا این دستگاه را به کنسول بازی خود نصب کنید اما همان طور که پیش از این گفته شد مدت زمان پاسخگویی این مانیتور برای این گونه فعالیت‌ها مقداری بالاست بنابراین از آن توقع مانیتور گیمینگ را نداشته باشید.

Asus VP۲۲۸HE (۲۱.۵ اینچ)

اینک به معرفی یک محصول تایوانی با برند “ایسوس” می‌پردازیم. مانیتور HE۲۲۸VP که یک پنل TN داشته و دارای نور پس زمینه LED می‌باشد قابلیت تولید تصاویری با رزولوشن ۱۹۲۰ *۱۰۸۰ را داراست. تصاویر عریض در این مانیتور ۲۱.۵ اینچی به دلیل نسبت ۱۶:۹ آن است. همچنین وجود پنل TN باعث شده است تا سرعت پاسخگویی این محصول به یک میلی ثانیه کاهش یابد. بنابراین برای بازی گزینه خوبی می‌تواند به شمار آید. این محصول تایوانی در دارای فناوری Splendidplus می‌باشد که باعث افزایش شفافیت نور بوده و کنتراست و وضوح فیلم و عکس‌ها را به کیفیت بهتری می‌رساند. مانیتور HE۲۲۸VP یک پورت VGA و یک پورت HDMI دارد که این ویژگی سبب می‌شود تا شما بتوانید انواع کارت‌های گرافیکی را به آن متصل کنید.

این مانیتور ۲ عدد اسپیکر ۱.۵ واتی دارد که نهایت می‌تواند قدرت ۳ واتی RMS در پخش صدا داشته باشد بنابراین با خرید این محصول دیگر نیازی به خرید اسپیکر جدا نخواهید داشت. نکته دیگر آن که زاویه دید در مانیتور HE۲۲۸VP از دو طرف ۹۰ در جه و از بالا و پایین ۶۵ درجه می‌باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های این مانیتور تنظیم آن بر روی پایه است که شما می‌توانید با مقداری جا به جایی زاویه دید خود را تا ۲۰ درجه به طور عمودی تغییر دهید.

Samsung C۲۴F۳۹۰ (۲۴ اینچ)

یکی از پر فروش ترین و پر مخاطب‌ترین مانیتورها درایرانمانیتور مدل ۳۹۰F۲۴Nسامسونگ است که از محصولات درجه یک این شرکت می‌باشد. این محصول ۲۴ اینچی دارای طراحی خمیده بوده و برای استفاده نیمه حرفه‌ای‌ها می‌تواند انتخاب خوبی باشد. مانیتور ۳۹۰F۲۴N سامسونگ دارای رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ بوده ونسبت تصویری که در آن مشاهده می‌کنید ۱۶:۹ می‌باشد. نکته جالب توجه آن است که این محصول تا ۱۶.۷ میلیون رنگ را ساپورت می‌کند همچنین روشنیی ۲۵۰ کاندلا بر متر مربعی‌اش باعث می‌شود تا شما بتوانید تصاویر شفافی را در این مانیتور تماشاگر باشید. البته نمی‌توان اثر طراحی خمیده درکیفیت تصاویر را نیز نادیده گرفت.

مانیتور ۳۹۰F۲۴C نیز مانند بسیاری از مانیتورهای دارای درگاه HTMI و VGA می‌باشد. این محصول قادر است تا با قدرت ۶۰ هرتز تصاویر را بروز رسانی کند همچنین زاویه افقی و عمودی آن عدد ۱۷۸ درجه را ثبت کرده است. اگر زمان پاسخگویی این مانیتور جزو فاکتورهای اصلی‌تان به شار می‌رود باید بگوییم که طمان پاسخگویی تصویر در این محصو ۴ میلی ثانیه بوده است که می‌توان آن را جزو دسته‌های نرمال در این زمینه به شمار آورد.

Asus VC۲۳۹H (۲۳ اینچ) متوسط

یکی دیگر از محصولات ایسوس که به معرفی آن می‌پردازیم مانیتور ۲۳ اینچی مدل H۲۹۳VC می‌باشد. این مانیتور صفحه تخت مخاطبان زیادی دارد چرا که هم برای استفاده روزمره مناسب است هم برای تماشای فیلم و بازی کاربرد دارد. این مانیتور دارای نسبت تصویر ۱۶:۹ و رزولوشن FULL HD (۱۹۲۰ *۱۰۸۰) بوده و می‌تواند ۱۶.۷ میلیون رنگ را برای شما به نمایش بگذارد. این محصول زمان پاسخگویی ۵ میلی ثانیه را برای خود ثبت کرده است بنابراین همان طور که دربالاتر گفته شد می‌تواند مانیتور خوبی جهت انجام بازی‌های ویدیویی باشد بدون آن که تصویر شما چند قطعه شود و یا اینکه سایه بیاندازد.

این محصول دارای درگاه HDMI همچنین درگاه‌های DVI و D-sub می‌باشد. علاوه بر آن دو اسپیکر ۱.۵ واتی داشته و صدایی با کیفیت را به کاربران خود ارائه می دهد. شرکت ایسوس یکی از بزرگ‌ترین برندها در جهت تولید لوازم الکترونیکی و کامپیوتری می‌باشد. اگر از مانیتور خود به غیر از کارهای روزمره انتظار دارید تا فیلم، سریال و همچنین بازی‌های شما را با کیفیت FULL HD ساپورت کند مانیتور H۲۹۳VC را جهت انتخاب خود مد نظر داشته باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *