1اشاره
1اشاره

مقایسه تندر 90 اتوماتیک با دنا پلاس

تندر 90 اتوماتیک بهتر است یا یا دنا پلاس

دنا پلاس و تندر 90 اتوماتیک دو خودروی هم رده هستند که با توجه به امکاناتی که دارند این روزها مشتریان خوبی را به خود اختصاص داده اند که برای انتخاب یکی از آن ها دچار تردید می شوند. دنا پلاس و تندر 90 در مقاله زیر با هم مقایسه شده اند تا خرید مشتریان راحت تر شود.

دنا پلاس و تندر 90 اتوماتیک دو خودرو شرکت ایران خودرو هستند که با توجه به نزدیکی که به هم دارند، می توانند به عنوان دو رقیب برای هم باشند. از این رو در این مقاله به بررسی این دو خودرو می پردازیم تا ببینیم کدام یک از آن ها برای خرید مناسب است.

این اواخر به علت قیمت فعلی بازار، شرایط خرید خودرو چندان مناسب نیست و بازار ایران خودرو نیز وضعیت بسیار بدی داشته است. از این رو خرید با قیمت نمایندگی ها یا همان قیمت رسمی مناسب تر است. البته این روش هم زمانی کارساز است که سایت خودروسازان باز باشد و بتوان از آن ها خرید کرد. دنا پلاس و تندر 90 اتوماتیک را که هر دو در یک شرکت خودروسازی تولید و عرضه می شوند با هم مقایسه می کنیم. رنو تندر با دنده اتوماتیک یک فیس لیفت از تندر 90 محسوب می شود و دنا پلاس یک نسخه جدیدتر از دنا است که تغییرات امکاناتی و ظاهری زیادی دارند. البته فروش خودرو تندر 90 اتوماتیک در ایران خودرو وجود ندارد ولی قیمت دنا فیس لیفت در کارخانه 76 میلیون تومان می باشد.

مشخصات فنی خودروی دنا پلاس و تندر 90 پلاس

دنا فیس لیفت دارای موتور EF7 است که در خودروهای سمند و دنای معمولی نیز ایران خودرو از آن ها استفاده کرده است. موتور دنا پلاس می تواند قدرتی برابر با 114 اسب بخار را تولید کند. خودروی تندر 90 پلاس مانند تندر 90 و خودروی ساندرو دارای موتور K4M است که موتوری 1.6 لیتری است و می تواند قدرت 105 اسب بخار را ارائه می دهد. با توجه به آماری که در مورد دنا پلاس و تندر 90 اتوماتیک وجود دارد، خودروی دنا پلاس از تندر 90 قدرت بیشتری دارد ولی در واقعیت شتابی که تندر 90 پلاس دارد به علت وزن بیشتر و عملکرد مناسب تر سیستم انتقال قدرت وضعیت خوبی دارد و نسبت به دنا پلاس جدید بهتر است. بر اساس آماری که ایران خودرو به صورت رسمی تعیین کرده است، شتاب تندر 90 پلاس اتومات 11.7 و شتاب دنا 13.5 ثانیه است.

امکانات و تجهیزات دنا پلاس و تندر 90 اتوماتیک

از بعد قیمت، دنا پلاس و تندر 90 اتوماتیک رقیبی برای هم هستند؛ اما در این محدوده ی قیمتی مشتریان خودروهای اتوماتیک، تندر 90 پلاس را به دنا ترجیح می دهند. از نظر امکانات نیز دنا گزینه بهتری است چون امکاناتی مانند سانروف، شیشه ضد اشعه UV، کروز کنترل، 4 کیسه هوا، 4 ترمز دیسکی، تنظیم برقی صندلی راننده، دوربین دید عقب، مانیتور و تهویه مطبوع اتوماتیک تجهیز شده است. اگر چه طراحی ظاهری دنا چندان مدرن نیست اما نسبت به تندر 90 پلاس بهتر است.

جمع بندی مقایسه دنا پلاس و تندر 90 اتوماتیک

محصولات شرکت رنو از نظر کیفیت در این محدوده ی قیمتی شرایط خوبی دارند و می توان گفت از سایر خودروهای داخلی برترند؛ اما بر اساس آمار بررسی کیفی خودرو که اوایل سال منتشر شده است، دنا پلاس و تندر 90 اتوماتیک توانستند امتیاز 3 ستاره دریافت کنند که نشان می دهد کیفیت آن ها با هم یکسان است. البته مشتریانی که می خواهند خودرویی معمولی از نظر طراحی و آپشن داشتن باشند و یک خودروی بی دردسر را می پسندند تندر 90 پلاس گزینه ی خوبی برای آن ها محسوب می شود.

علاوه بر این کسانی که آپشن های زیاد و طراحی های مدرن تر را می پسندند، می توانند دنا پلاس را انتخاب کنند. البته مشتریان هر دو خودرو باید به این نکته توجه داشته باشند که قیمت کارخانه و بازار آن ها با هم تفاوت زیادی دارد. دنا در بازار آزاددر حال حاضر حدود 115 میلیون و تندر 90 اتوماتیک پلاس در حدود 118 میلیون تومان است.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *