1اشاره
1اشاره
خرید کولر گازی

نکاتی برای انتخاب و خرید کولر گازی در انواع مختلف

خرید کولر گازی در فصل تابستان به علت داشتن کیفیت و کارایی بالا مناسب است. قبل از خرید باید یک سری نکات را مورد توجه قرار دهید تا بهتر و راحت تر بتوانید کولر مورد نیاز و متناسب با فضای محل سکونت خود را انتخاب کنید تا کارایی بیشتری از آن ببینید.

خرید کولر در این روزها که هوا به سمت گرم تر شدن پیش می رود به عنوان یک نیاز اساسی برای اکثر اقلیم هاست. اگر جزو افرادی باشید که به گرما حساسیت بیشتری دارید، قطعاً کولر گازی را به کولرهای آبی ترجیح می دهید. اگر قصد خرید کولرگازی جدید را دارید باید هر چه سریع تر اقدام کنید چون در فصل گرما قرار داریم.

البته قبل از این که برای خرید اقدام کنید، باید یک سری خصوصیات مهم برای انتخاب کولرگازی را بدانید، زیرا کولر دارا ی اصطلاحات تخصصی زیادی است که ممکن است با آن ها آشنا نباشید.

راهنمای خرید کولرگازی برای خانه و محل کار

کولرهای گازی مدل های مختلفی دارند که هر کدام کارایی خاصی دارند. از این رو بر اساس فضا و محل استفاده باید کولر مناسب را انتخاب کنید.

راهنمای خرید کولر گازی یونیت

این نوع از کولرهای گازی یک تکه هستند و در قسمت هایی که به هوای آزاد دسترسی دارند مانند پشت پنجره و … نصب می شوند. از این رو به آن ها کولر گازی پنجره ای نیز گفته می شود. این کولر قیمت مناسب تری نسبت به سایر کولرهای گازی دارد.

هنگام خرید کولر در این مدل باید ابعاد کولر و پنجره را در نظر داشته باشید و بدانید کمپرسور آن مصرف برق بیشتری دارد.

راهنمای خرید کولر گازی اسپلیت

کولرهای اسپلیت دارای دو تکه هستند و قسمت متراکم کننده و پنکه آن در هوای آزاد و در پشت بام نصب می شد. قسمت پخش کننده نیز در فضای داخل نصب می شود.

این کولرها دارای امکانات بهتری است و قیمت بالاتری نیز دارد. از این رو برای مکان هایی که احتمال تغییر مکان فرد کمتر است استفاده می شود.

زمان خرید این کولر باید به محل نصب و دستگاه خارجی آن و اتصالات مورد نیاز توجه داشت.

راهنمای خرید کولر گازی پرتابل

این نوع کولرها به نام کولر گازی ایستاده نیز شناخته می شوند و به صورت یک تکه هستند. این کولرها را می توان به راحتی جابجا کرد.

کولر پرتابل یک لوله دارد که در هوای آزاد قرار دارد تا هوای گرم را به بیرون بفرستد. قیمت پرتابل نسبت به نوع اسپلیت کمتر است.

هنگام خرید کولر گازی پرتابل باید به قدرت و اندازه کولر نسبت به محیط توجه کنید.

خرید کولر گازی سنترال یا مرکزی

این مدل کولر مانند انواع کولرهای اسپلیت دارای یک بخش است که در فضای بیرون نصب می شود و یونیت های مختلفی که پخش کننده ی هوا هستند در فضاهای اتاق و سالن و … نصب می شوند. سیستم سرمایش سنترال هزینه ی بالایی دارد و برای ادارات و سازمان ها مناسب است.

نکات مهم در خرید و نصب کولرگازی

بررسی فضای مورد نظر

وقتی می خواهید برای خرید کولر گازی اقدام کنید باید به مساحت فضا دقت داشته باشید. جدول زیر ظرفیت کولر گازی را نسبت به فضای مورد استفاده نشان می دهد.

اگر فضای مورد نظر به صورت آفتابگیر باشد، باید به ظرفیت کولر 10 درصد اضافه شود و اگر سایه باشد 10 درصد از آن کم می شود.

بازده انرژی کولرگازی

بازده انرژی کولر به نسبت توان خروجی به توان ورودی آن گفته می شود. در کولرهای گازی بازده انرژی از تقسیم ظرفیت سرمایشی کل به توان مؤثر ورودی حاصل می شود که E.E.r نام دارد. هنگام خرید کولر گازی به این ضریب، کلاس کولر و رتبه انرژی بر اساس شرایط اقلیمی دقت کنید. هر چه این شاخص ها در کولر بالاتر باشند کارایی آن نیز بیشتر خواهد بود.

بررسی برندهای معتبر

قبل از این که برای خرید اقدام کنید، در مورد برندهای سازنده کولر گازی از افراد مطلع و اینترنت تحقیق کنید تا بتوانید برندهای معتبر را بشناسید و مطمئن تر خرید کنید. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که هر برند گران قیمتی نشانه ی کیفیت بالای آن نیست.

خرید کولر و ضمانت نامه

ضمانت نامه برای کاهش هزینه های جانبی شما بسیار مهم است. نوع ضمانت نامه نیز اهمیت دارد. ضمانت نامه ها معمولاً دارای 3 گزینه برای شروع هستند.

– از تاریخ تولید

– از تاریخ نصب

– از تاریخ صدور فاکتور

بهتر است ضمانت نامه از تاریخ نصب شروع شود. این مورد را در نظر بگیرید که در کولرهای اسپلیت، برخی از شرکت ها کنترل از راه دور و پانل ضمانت نمی شود. همچنین ممکن است مدت گارانتی کمپرسور در مدت خاص شرط و شروطی را به دنبال دارد. از این رو بهتر است از عبارت هایی مانند “ضمانت بدون قید و شرط کمپرسور” استقبال کنید.

اگر کولر گازی که دارای ریموت کنترل است خریداری می کنید، بهتر است دکمه ی پاور آن علاوه بر روی کنترل، بر روی پانل نیز وجود داشته باشد تا در صورت عدم کارکرد کنترل، بتوان از پانل دستگاه استفاده کرد.

خرید کولرگازی هوشمند

برخی از قابلیت هایی که در کولرهای گازی هوشمند انتظار می رود شامل رفع باکتری های مضر و ویروس ها و تصفیه ی کامل هواست. مصرف انرژی در این کولرها حداقل A است. از این رو 60 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی دارند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *