1اشاره
1اشاره
قیمت تعمیر و سرویس آسانسور

قیمت تعمیر و سرویس آسانسور چقدر است؟

قیمت سرویس و تعمیر آسانسور

سرویس و تعمیر آسانسور با توجه به کارهایی که برای آن انجام می گیرد هزینه هایی را در بر دارد. برخی از ساختمان های بزرگ با شرکت های خدماتی از این قبیل قرارداد تنظیم می کنند تا به صورت ماهانه چک آسانسور در برخی موارد معمول صورت گیرد.

چه عواملی بر هزینه سرویس و تعمیر آسانسور تاثیر دارند

خدمات سرویس و تعمیر آسانسور در ساختمان های اداری و تجاری و مسکونی دارای شیوه ارائه ی بسیار متفاوتی است. به طور معمول ساختمان هایی که تعداد طبقات بالایی دارند و واحدهای اداری و مجتمع مسکونی زیادی دارند قراردادهای طولانی مدت با شرکت های تعمیر و نگهداری آسانسور می بندند. این نوع قراردادها شرکت های تعمیر و نگهداری آسانسور را متعهد می کند که در زمان بندی های توافق شده به سرویس و بررسی بخش های مختلف از آسانسور بپردازد. بخش هایی که در زیر گرد آمده اند از جمله مواردی هستند که بر اساس نیازمندی های ساختمان به طور کلی و انتخابی مورد بررسی و بازبینی قرار می گیرند. در واقع این گونه موارد عواملی تأثیرگذار بر هزینه نگهداری آسانسور است.

بازدید ماهیانه و سرویس آسانسور

بازدیدهای ماهیانه هر ماه انجام می گیرد و مدت زمانی که سرویس ارائه می شود هم طولانی نیست. کارهایی مانند روغن کاری قطعات دارای تحرک و کچاپ بخش های مختلف به صورت کلی انجام می شود. لازم به ذکر است که در شرکت های ارائه دهنده خدمات سرویس و تعمیر آسانسور این نوع قراردادها مسئولیتی را در قبال تعمیر قطعات ایراد دار مانند سیم بکسل ها، تابلو فرمان و موتور گیربکس به عهده ی آن ها نمی گذارد. خدمات های دیگری هم در این بازبینی های ماهیانه صورت می گیرد که شامل موارد زیر است:

– وضعیت تابلو فرمان آسانسور

– کنترل موتور گیربکس

– روغن کاری ریل ها و بازبینی ها

– آچار کشی قطعات و متعلقات

– هم سطحی طبقات

– تست و بازبینی پاراشوت

– بازبینی و کنترل درهای کابین آسانسور

– بازبینی سیم بکسل ها

– قید زمانی موارد اورژانسی

– بلک اوت

در اکثر قراردادهای مربوط به نگهداری آسانسور قید زمانی موارد اورژانسی گنجانده می شود. در این موارد شرکت موظف است که اگر نیاز به تعمیر آسانسور بود ظرف مدتی معین تعمیرکاران خود را به محل اعزام کند. قید زمانی توافقی است که بین طرفین قرارداد است و به طور معمول 24 ساعت است.

حوادث غیرمترقبه و سرویس و تعمیر آسانسور

به طول معمول شرکت های سرویس و تعمیر آسانسور مسئولیتی در برابر بروز حوادث طبیعی و آسیب رسیدن و تعمیر آسانسور در این موارد ندارند.

محدوده سرویس دهی

اکثر شرکت های تعمیر و نگهداری آسانسور در بیشتر مناطق و محله ها به ارائه ی خدمت می پردازند. برخی از آن ها هم محدوده ای خاص برای ارائه خدمات در نظر می گیرند. به عنوان مثال شرکت های ارائه خدمات آسانسور در غرب یا شرق تهران فقط در همان مناطق اقدام به انعقاد قرارداد می کنند و کارهای خود را در آن محدوده تنظیم می کنند.

عمر ساختمان و هزینه سرویس و تعمیر آسانسور

عمر و میزان کارکرد عامل مهم دیگری در سرویس و تعمیر آسانسور است. این فاکتور توسط کارشناس برآورد می شود.

مشاوره مستقیم برای سرویس و تعمیر آسانسور

برای شروع کار حتماً باید بازبینی کارشناسان شرکت های نگهداری و تعمیر آسانسور از ساختمان صورت گیرد تا درک بهتری از شرایط کار داشته باشند. در این موارد می توان به صورت اینترنتی و در سایت 1اشاره به این متخصصین وصل شد و با آن ها ارتباط برقرار کرد.

خدمات فوق توسط متخصصان آسانسور و بالابر ارائه می گردد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *