1اشاره
1اشاره

کدام مدل برلیانس برای خرید مناسب است؟

خودروی برلیانس و بررسی مدل های مختلف آن

خودروی برلیانس تولید شرکت چینی است و دارای چندین مدل در بازار ایران است. این خودرو الهام گرفته از شرکت مطرح BMW است و این عامل باعث شده تا طراحی زیبایی را در اکثر مدل های آن شاهد باشیم. همچنین قیمت مناسب و کیفیت آن سبب شده تا خودروی پرفروشی محسوب شود.

خودروی برلیانس مدل های مختلفی دارد که توسط برند خودروسازی برلیانس تولید می شود. این شرکت به دلیل همکاری با برند مطرح BMW و تجربه ی ساخت و مونتاژ خودروهایی مانند تویوتا، میتسوبیشی، پورشه، فارینا و … به عنوان یک برند شناخته شده در دنیا است.

برلیانس را باید یک خودروی چینی – آلمانی بدانیم؛ زیرا محصولات آن تحت لیسانس BMW تولید می شوند و بخشی از سهام آن به این شرکت آلمانی تعلق دارد. خودروی برلیانس و مدل های مختلف آن در کشورهای زیادی مانند کره جنوبی، مصر، شیلی، استرالیا و کشورهای حوزه خلیج فارس علاوه بر چین خرید و فروش می شوند. پس از برجام و رفع تحریم های خودروسازی برای ایران، تعدادی از شرکت های خودروسازی، مونتاژ مدل های مختلف خودرو برلیانس را آغاز کردند. در نهایت سه مدل برلیانس H230، H320 و H330 در کشور تولید و به بازار عرضه شدند.

اگر از مشکلات این خودروها و برخی ایرادات وارده از نظر مردم به این خودروها بگذریم؛ می توان گفت این خودروها کیفیت ساخت نسبتاً خوبی دارند و قیمت مناسب آن ها نسبت به خودروهای هم رده ی خارجی باعث شده تا خودروی قابل رقابت با خودروهای داخلی و خارجی باشد.

کسانی که از خودروهای داخلی مانند مدل های مختلف پژو خسته شده اند با هزینه ی کمی بیشتر می توانند از خودروی برلیانس که از نظر ظاهر و آپشن سطحی بالاتر دارد استفاده کنند.

اما کدام خودروی برلیانس خودروی مناسب تری است؟ با وجود مدل های دیگر مانند برلیانس C3، برلیانس H220 و V5، در اصل 6 مدل برلیانس با قیمت، مشخصات و ظاهر متنوع برای انتخاب از این تولیدات پیش رو داریم.

خودروی برلیانس H230

این خودرو توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ می شود و دو نوع با گیربکس اتوماتیک و دستی دارد. برلیانس H230 جزو خودروهای اقتصادی است و یک سدان از مدل H220 محسوب می شود. کابین آن جمع و جور است و طراحی خوبی دارد. طراحی این خودروی توسط یک شرکت ایتالیایی انجام شده است.

یکی از ایرادت بزرگ این مدل خودرو، دید نامناسبی است که برای راننده ایجاد می کند. دلیل این امر، طراحی ستون ها و ابعاد پنجره جلو است. مشخصات و جنس کابین نیز باعث ارزان بودن این خودرو شده است.

ایراد دیگر در گیربکس اتوماتیک این مدل خودروی برلیانس به چشم می آید. اکثر مشتریان این خودرو ادعا می کنند که نوع دستی آن بهتر از اتوماتیک است. گیربکس با سیستم AMT است که قیمت ارزانی دارد و عملکرد آن چندان مناسب نیست.

از امکانات جانبی که در این خودرو وجود دارد و بیشتر در مدل اتوماتیک آن وجود دارد شامل موارد زیر است:

حسگر پارک دنده عقب، سانروف، سیستم تهویه مطبوع، چراغ‌های مه شکن، میله فرمان جمع شونده، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین، آیینه‌های برقی، شیشه بالابر برقی درب‌های جلو و عقب و سیستم صوتی با مانیتور دارای پخش MP۳، گذرگاه USB و دو بلندگو است.

بررسی خودروی برلیانس H320

برلیانس H320 خودروی هاچبک از مدل برلیانس H230 و جوان پسند است که خصوصیات جالبی برای وسوسه و جلب نظر خریداران دارد. اکثر افراد معتقدند عقب این خودرو مشابه محصولات بی ام و است. طراحی متناسب و ظاهر هماهنگی دارد و در عین حال با قیمت مناسبی که دارد مدت زیادی جذابیت خود را حفظ می کند. چراغ های آن چند ضلعی و دارای دو رنگ است، درب صندوق و مه شکن در طراحی آن جالب به نظر می رسند.

مشخصات فنی آن را می توان بدین صورت عنوان کرد:

موتور با حجم 1654 سی سی و 16 سوپاپ و 4 سیلندر است. قدرت این موتور 114 اسب بخار و در 6 هزار دور در دقیقه می باشد. گشتاور 4 هزار دور در دقیقه و 154 نیوتون است. حداکثر سرعت نیز 170 کیلومتر بر ساعت، سیستم دنده 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی، باک بنزین با ظرفیت 55 لیتر و دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است.

خودروی برلیانس H320 یک خودرو با قیمت مناسب برای بازار ایران است که برای کسانی که از خودروهای داخلی خسته شده اند و نمی توانند برای خرید خودروی خارجی هزینه ی زیادی پرداخت کنند بهترین گزینه است.

دو مدل برلیانس که بررسی شد دارای امکانات جانبی و رفاهی و ایمنی زیادی هستند که باعث افزایش ارزش این خودروها می شود. بسته شدن پنجره به کمک ریموت کنترل، سیستم ورود و استارت بدون کلید در مدل اتوماتیک و … از امکانات رفاهی هستند که در خودرو H320 به چشم می خورد.

در بازار خودرو معروف است که اگر می خواهید BMW بخرید و پول ندارید، به سراغ خرید برلیانس H330 بروید. این خودرو تداعی کننده اولین نسل خودروهای بی ام و است.

کیفیت خوب این سدان باعث شده تا پس از چند سال بازار دست دوم خوبی هم داشته باشد. طراحی ظاهری و کابین این خودرو یک سر و گردن از خودروهای چینی بالاتر است و طرفداران خودروهای حجیم از آن استقبال خوبی کرده اند.

داشبورد دو رنگ که در داخل این خودرو وجود دارد باعث شده تا کابین آن از دیگر خودروها متنوع تر باشد. در سیستم صوتی و تصویری و کنترلرهای موجود در کابین از تزئینات کروم طوسی رنگ و براق استفاده شده است. کنترلرهای قابلیت دسترسی راحت توسط راننده دارند و در مدل اتوماتیک سانروف نیز وجود دارد.

شرکت خودروسازی پارس خودرو در زمان محدودی این خودرو را با پیشرانه خوب و بهینه شده به بازار عرضه کرد. این خودرو دارای مشخصات فنی زیر است:

در 5800 دور در دقیقه دارای 103 اسب بخار قدرت، در 3800 دور در دقیقه 138 نیوتن متر، 4 دنده اتوماتیک و 5 دنده دستی، حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

همانطور که در خودروی مدل H320 نیز مطرح شد؛ نوع سدان این خودرو نیز امکانات جانبی تقریباً زیادی دارد که در مدل های تولید داخلی باید دید که چقدر نسبت به آن پایبند خواهند بود.

بررسی خودروی برلیانس C3

علاوه بر سه مدل خودروی برلیانس H230, H320, H330 که انواع متداولی از خودروهای ایرانی هستند، برلیانس C3 از نوع کراس اوور نیز در بازار دیده می شود. این خودرو توسط شرکت های خودروسازی سایپا و پارس خودرو مونتاژ شده اند.

این خودرو با مدل هاچبک H230 شباهت زیادی از نظر ظاهری و فنی دارد؛ اما C3 مدرن تر و دارای تجهیزات بیشتری نسبت به H320 اتوماتیک است. در این خودرو ارتفاع و عرض بیشتر شده است. همچنین ریل سقفی، رکاب جانبی و اسویلر در این خودرو اضافه شده است.

این خودروی برلیانس کراس اوور جوان پسند است و دارای استانداردهای آلایندگی یورو 5، EOBD و IUPR است.

مشخصات فنی این خودرو را می توان به صورت زیر مورد بررسی قرار داد:

حجم باک 55 لیتر، موتور 4 سیلندر و 16 سوپاپ، حجم موتور 1654 سی سی، 114 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و گشتاور 154 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه از مهم ترین مشخصات فنی این خودرو هستند.

برخی از امکانات رفاهی و جانبی که در برلیانس C3 به چشم می خورد، رینگ 16 اینچی از جنس آلومینیوم، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف، غربیلک فرمان چرمی و دارای دکمه تنظیم صدا، سنسور عقب، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم صوتی با 4 بلندگو و … است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *